NU SÖKER VI EN JUNIOR SALES AND SUPPLY CHAIN ADMINISTRATOR

NU SÖKER VI EN JUNIOR SALES AND SUPPLY CHAIN ADMINISTRATOR

Arbetsbeskrivning

WorkShop – The consumer experience agency är Nordens största och ledande retailbyrå. Vi hjälper några av världens största varumärken ge sina konsumenter en shoppingupplevelse i världsklass genom att erbjuda strategiska, kreativa och taktiska sälj- och marknadsföringstjänster. Vi finns i samtliga nordiska länder, Benelux och Paris. Vi är över 250 anställda, omsätter cirka 250 miljoner och är utsedda till Gassell företag i flera år. Vi har en stark och driven kultur som präglas av kamratskap och mångfald.

Workshop söker efter en Sales and Supply Chain Administrator för vår kunds räkning, som har sitt kontor baserat i Solna. Vi söker dig som är i början av din karriär, helst med 1-2 års erfarenhet av administration och som vill utvecklas och växa in i rollen. Tjänsten är ett föräldrarvikariat med start 13 september 2021 fram till slutet på november 2022.

Det är en operativ roll med varierande arbetsuppgifter där du kommer att ingå i både Säljadministrations- och Supply Chain teamet i en delad roll. Du kommer att ha daglig kontakt med externa distributörer, lagerleverantörer, kunder samt interna kollegor i alla nordiska länder.

Som Sales and Supply Chain Administrator har du möjlighet att vara involverad i varje steg på vägen från att skapa order till leverans och fakturering. Du kommer att skapa och utföra inköpsorder i SAP och skapa leveranser samt följa upp tidsplan, identifiera avvikelser och hjälpa till att säkerställa att kunderna får en positiv upplevelse från början till slut.  

Några av dina dagliga arbetsuppgifter:


• Kontrollera lagersaldo
• Registrera kundorder
• Övervaka utgående leveranser, daglig uppföljning med leverantörer av logistiktjänster
• Genomföra inköpsorder för prov- och garantiärenden samt kontrollera och utföra lagerjusteringar
• Serviceadministration - returer, förlorade varor, kundkrediter
• Ha en nära kontakt med kunder via e-post och telefon

Som person har du förståelse för olika tillvägagångssätt inom administration och hur du tillämpar detta i ditt arbete. Du har ett kundorienterat tänkande och agerar efter tankesättet "kund-kommer-först".

Vi söker dig som har:


• 1-2 års relevant erfarenhet
• Erfarenhet av SAP, detta är en merit men inget krav
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Flytande kunskaper i svenska och engelska (talar och skriver), grundläggande förståelse för skandinaviska språk är en merit
• Utmärkt kundfokus och kommunikationsförmåga
• Starka administrationsfärdigheter med stor uppmärksamhet på detaljer
• Innovativ, driven och flexibel

Placering: Solna, Stockholm
Start: 13 september 2021
Anställning: Föräldrarviariat, fram till slutet på november 2022
Arbetstid: Heltid

Varmt välkommen med din ansökan! Vi håller intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag för tjänsten är söndagen 27 juni. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail.


Läs mer om oss och vårt företag på www.work-shop.com och följ oss gärna på sociala medier!
Facebook och LinkedIn: WorkShop The Retail Agency. Instagram: @workshopretail

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workshop International Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2021
  • Ansök senast: 27 juni 2021

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024