Nu söker vi en Koordinator till Svensk Insamlingskontroll

Arbetsbeskrivning

Rollen

I rollen som Koordinator varierar dina arbetsuppgifter och ditt uppdrag handlar om, att i samarbete med kanslichef och controller, se till så att de administrativa bitarna flyter på så smidigt som möjligt. Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är:

Vara den främsta kontaktytan, vilket innebär att bemöta frågor via mejl, telefon och sociala medier från allmänhet och organisationer med 90-konto
Ansvara för diarieföring av post, handläggning av ansökningar samt arkivering
Nära samarbete med kanslichefen vid bland annat handläggning av ansökningar och samordning av konferenser och övriga arrangemang
Administrera Svensk Insamlingskontrolls register som idag sker i Visma
Ansvara för information på hemsidan (Wordpress)


Vem söker vi?

För att lyckas i rollen som Koordinator ser vi att du har gedigen erfarenhet från administrativa roller, gärna inom ideell sektor. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation, ekonomi och/eller administration eller likvärdigt område. Har du erfarenhet av hemsidor, ärendehanteringssystem, layout eller marknadsföring så ser vi det som ett plus.



Det viktigaste av allt är din personlighet och vi vill att du är serviceinriktad, har lätt för att samarbete och gillar att ha kontakt med människor. Du behöver också vara noggrann, systematisk och van att arbeta mot deadlines. Eftersom det är ett litet gäng som jobbar på Svensk Insamlingskontroll behöver du även vara en självgående och prestigelös teamplayer som gillar att ibland gå utanför din arbetsbeskrivning och okej med att dina dagar varierar. 

Vi ser att du är en skicklig kommunikatör både på svenska och engelska och har mycket goda kunskaper i system, i synnerhet god kunskap i Excel och gärna Visma eller annat affärssystem. 

Om Svensk Insamlingskontroll

Svensk Insamlingskontroll är en ideell förening som i givarens intresse granskar och kontrollerar merparten av den insamling som sker i Sverige. Vi säkerställer genom årlig kontroll och granskning att den som bidrar med pengar till en insamlingsorganisation med 90-konto får tillgång till tillförlitlig information om hur pengarna används. 90-kontot har funnits för givarens trygghet i mer än 75 år. Läs gärna mer på www.insamlingskontroll.se

Nyfiken på att veta mer?

Tjänsten är på heltid med önskad start den 1 september 2022 och Svensk Insamlingskontroll sitter i trevliga lokaler på Storgatan 19 i Stockholm där det idag arbetar tre personer. Rollen inleds med en provanställning på sex månader.



I den här rekryteringen samarbetar Svensk Insamlingskontroll med The Pace. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck, christina.stenbeck@thepace.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2022
  • Ansök senast: 15 maj 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024