OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bygga framtidens uthyrning? Tveka i så fall inte att skicka in din ansökan! Vi söker nu en kundorienterad, engagerad och affärsdriven uthyrare till vår uthyrningsenhet.
Vår uthyrningsenhet arbetar dagligen för att ge våra kunder den bästa möjliga starten på deras resa mot ett nytt hem. En bra dag börjar hemma, vilket är vårt kundlöfte och som hjälper oss att i alla lägen fatta beslut för våra hyresgästers bästa. Som uthyrare hos Mimer är du en del av ett team på 7 personer och ditt ansvar är att marknadsföra och hyra ut Mimers lägenheter på ett kundorienterat och affärsmässigt sätt. Samtidigt strävar du efter att effektivisera uthyrningsprocessen och minska antalet vakanta lägenheter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter Identifiera och attrahera nya hyresgäster genom aktivt säljarbete, visning och marknadsföring av våra lägenheter
Affärsmässigt förmedla lägenheter, bilplatser och förråd.
Hantera administrationen kring uthyrning
Uppföljning och analys för att uppnå effektivt uthyrningsflöde
Kontraktssignering
Hantera överlåtelser, andrahandsuthyrningar och direktbyten
Kunna företräda Mimer i hyresnämnden vid ärenden kopplat till uthyrning
Relevant eftergymnasial utbildning
Övriga ansvarsområden Samarbeta med interna team för att säkerställa en smidig och effektiv uthyrningsprocess
Bidra till affärsutvecklingen genom att identifiera nya möjligheter och trender på marknaden
Anpassa dig till och driva förändringar i linje med vår digitaliseringsresa och nya arbetssätt
Profil Relevant eftergymnasial utbildning
Erfarenhet av en roll som innefattar både kundrelationer och administration
Erfarenhet om fastighetsbranschen är meriterande
En god kommunikativ förmåga
Svenska och engelska i tal och skrift, ytterligare språk är meriterande
Goda datorkunskaper och vana att arbeta i olika digitala affärssystem
B-körkort (manuell)
Personliga egenskaper
Kundfokus och förståelse för behov är centralt för oss där varje kundmöte är av största vikt. Du trivs med kundkontakt och har en naturlig fallenhet för försäljning samt tar gärna rollen som "mäklare" för att aktivt hyra ut våra lägenheter. Kommunikation är en nyckelkompetens; du är tydlig, mottaglig och anpassningsbar i ditt sätt att kommunicera.
Rollen innebär stor frihet under ansvar där du självständigt driver och äger din uthyrning för ditt distrikt samtidigt som du har lätt för att samarbeta. Vi söker en ansvarstagande och beslutsam person öppen för nya möjligheter som vågar testa nya vägar. För att lyckas behöver du ha en klar förståelse för uppdraget och kunna prioritera och strukturera ditt arbete effektivt. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra våra processer vilket kräver flexibilitet och en vilja att förändras. Du har en förmåga att identifiera förbättringsmöjligheter och värdesätter både personlig och professionell utveckling.
Är du den vi söker? Skicka din ansökan senast 7/8. Urval och speedintervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden.
Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar alla sökande som vill vara med och skapa värde i samhället!
Kontaktperson: Amanda Öholm, uthyrningschef. Amanda.oholm@mimer.nu. 021-39 70 74.
Vad vi erbjuder:
En flexibel roll med mycket frihet att styra och leda ditt arbete
Möjlighet att påverka och utveckla vårt uthyrningsarbete och bidra till företagets lönsamhet och samhällsnyttiga mål
En dynamisk och inspirerande arbetsmiljö med kompetenta och engagerade kollegor
Delaktighet i en spännande digitaliseringsresa med stora utvecklingsmöjligheter
Goda förmåner inom hälsa och friskvård mm
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor här i Västerås. Vi arbetar på ett aktivitetsbaserat kontor med möjlighet till en hybridlösning där vi ser att du spenderar minst tre dagar på kontoret. Tillträde sker så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.