Nu söker vi en kunnig administratör

Nu söker vi en kunnig administratör

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3000 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

Vi på Personlig assistans arbetar i nära samarbete och är just nu ett glatt team på två enhetschefer, två koordinatorer och en administratör. Vi söker nu en proffsig och erfaren och utvecklingsorienterad administratör till vår verksamhet.

Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning
Som administratör hos oss är du delaktig i det mesta som rör våra assistansärenden och har arbetsuppgifter som exempelvis rör ekonomi, inköp/upphandling, schemaläggning och lön.

En stor del av ditt uppdrag handlar om att ha kontakt med Försäkringskassan och här kommer dina kunskaper kring processen gällande beslut om assistans till användning. Det ställs höga krav på service då du dagligen har kontakt med både interna och externa samarbetspartners, medarbetare, assistanskunder och anhöriga.

Du arbetar i ett tätt samarbete med dina enhetschefer och kollegor och ni jobbar tillsammans för att säkerställa att våra kunder får den assistans de har rätt till och för en ekonomi i balans.

Du arbetar för att leverera inom vissa kritiska deadlines, varför förmåga att planera och strukturera ditt arbete är A och O. Arbetet som administratör ställer höga krav på flexibilitet, noggrannhet och samarbetsförmåga.

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.

Kvalifikationer
Som arbetsuppgifterna beskriver ställs det höga krav på dig som administratör. Du ska ha en administrativ utbildning och du ska ha arbetat med administration och schemaplanering tidigare.

Du är van vid att arbeta i olika digitala system och program och har heller inte svårt för att lära dig fler. Du är dessutom strukturerad, anpassningsbar, noggrann och tycker om förändringsarbete.

Det är viktigt att du har en förståelse för processen kring beslut rörande assistansärenden och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av detta och/eller erfarenhet av att arbeta för eller tillsammans med Försäkringskassan.

Det är meriterande om du är kunnig i Excel och är bekant med några av våra stödsystem som exempelvis Affärssystem ERP Unit4, Medvind, Procapita, Winlas och Personec P.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information
Din ansökan kan betraktas som ett arbetsprov för redan där kommer vi att se dina färdigheter inom administration. Du har skrivit ett aktuellt och informativt CV och i ditt personliga brev berättar du kort om varför du vill arbeta just hos oss, vad du gör nu och vad du kan. Genom att presentera dig själv i text på ett tydligt, strukturerat och proffsigt sätt har du möjlighet att gå vidare i processen eftersom du visat att du har flera av de färdigheter som är viktiga i tjänsten.

Löpande urval sker. Tjänsten kan komma att tillsättas innan publiceringstiden gått ut.

Vänligen ange ditt löneanspråk i din ansökan.


Sista ansökningsdag: 2023-02-12

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Antal tjänster: 1


Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Innan möjlig anställning kommer en bakgrundskontroll ske. I de fall där kontroll av utdrag ur belastningsregister är lagstadgat kommer även detta att genomföras.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2023
  • Ansök senast: 12 februari 2023

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024