OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av Orkla Foods Sveriges HR Business Partner team där fokus ligger på att stötta och vägleda chefer inom kompetens-, ledarskaps och förändringsarbete? Är du lösningsfokuserad och kommunikativ med en passion för HR-frågor och vill arbeta i en framgångsrik organisation med spännande produkter? Då har du chansen nu!
Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor och har runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Simrishamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara "Din vän i vardagen" genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Operativ HR Business partner på Orkla Foods Sverige i Fågelmara kommer du vara delaktig i att ge professionellt stöd och vägledning till våra chefer i HR frågor och i nära samarbete med dem även medverka i att driva och utveckla företagets strategiska HR processer. Du kommer få möjlighet att arbeta med kompetens- och ledarskapsfrågor såväl som förändringsarbete och du har ansvar för HR processer såsom performance management, talent management, rekrytering, introduktion mm.
Som Operativ HR Business Partner har du en nyckelroll när det gäller avtal, MBL förhandlingar och arbetsrättslig support på fabriken. Stöd gällande rehabilitering och sjukfrånvaro är andra områden där din kompetens kommer väl till pass.
En annan viktig del är att samverka och företräda företaget genom att etablera externa kontakter och nätverk. Du ska ha förmågan att arbeta både strategiskt och operativt i nära samarbete med cheferna.
Du ingår i ledningsgruppen samt rapporterar till platschefen och har ett samarbete med övriga HR Business Partners i organisationen.
Kvalifikationer
Du har en relevant akademisk utbildning, god kunskap i arbetsrätt och flera års erfarenhet av kvalificerat personalarbete.
Du är bekväm i att arbeta med arbetsrättsliga frågor och är van vid fackliga förhandlingar.
Erfarenhet av förändringsarbete är av stor vikt och du kan ta initiativ och agera som förändringsledare.
Det är av stor vikt att du har erfarenhet av processerna kring rekryterings- samt rehabiliteringsarbete och att du trivs att arbeta självständigt.
Tjänsten kräver att du har god systemkunskap i Microsoft office olika funktioner samt presentationsvana. Du behöver ha goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift.
Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med både tjänstemän och kollektivanställda och ser gärna att du har erfarenhet av HR arbete i produktionsmiljö. En positiv människosyn är självklart för dig likaså har du en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra människor.
Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om anställningen
Tjänsten är initialt på 60-80% och uppdraget sträcker sig till att börja med året ut.
Tjänsten är ett konsultuppdrag med placering hos vår kund. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Vi tillsätter löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Vilka är vi?
Det råder inga tvivel om varför väckarklockan ringer på morgonen. Varje dag kliver vi upp, sträcker på oss och tar sikte på att flytta gränser och utmana normer för att skapa en framtid där alla får plats.
Vi tror att passion och relation tillsammans kan göra det oväntade på arbetsplatser och flytta förväntningar framåt. Som ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag kommer vi med nya perspektiv och processer som utvecklar företaget i takt med lönsamheten.
Vi vänder på stenar, rotar i gömmor och tänker nytt för att vi tror att den bästa matchningen inte behöver betyda det förväntade. För dig som letar jobb betyder det att vi inte nöjer oss med att du blir anställd, vi vill se till så att du får rätt förutsättningar för att göra ditt bästa jobb i karriären.
Då gör vi skillnad på riktigt. För samhället, för företaget, för arbetstagaren.
Och då skapar vi framtidens jobb. För alla. Idag.
I denna rekrytering innefattar videointervju som en viktig del i processen om du gå vidare efter din ansökan. Vi rekommenderar dig att utföra din videointervju omgående för att öka dina chanser.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Åsa Lindhoff via asa.lindhoff@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Sökord
HR, personal, HR Business partner, operativt, produktion
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147