OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du sinne för affärer och förvaltning av externa kontakter? Vill du arbeta med operativt inköp och har tidigare erfarenhet inom området? Då kan detta vara tjänsten för dig! Läs mer och sök redan idag då urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en operativ inköpare till deras kontor i Linköping. Som operativ inköpare har du fullt ägandeskap över inköpsprocessen och du trivs när du driver dina processer självständigt. Det här är rollen för dig som trivs med ansvar och ett verksamhetsnära arbete med kontinuerlig uppföljning av inköps- och leverantörskostnader.
Vår kunds organisation erbjuder dig en ständigt närvarande internationell och mångkulturell prägel. Beslutsvägarna är snabba, påverkansgraden hög och utvecklingsmöjligheterna är stora för dig som eftersträvar personlig utveckling.
#
Du erbjuds
* En dedikerad konsultchef och karriärspartner
* En möjlighet att få omsätta dina kunskaper i praktiken och utvecklas i din roll
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Som operativ inköpare kommer du att arbeta med en mängd olika arbetsuppgifter och ha ett stort ansvar för de operativa inköpen på sajten i Linköping. Du kommer att arbeta relationsskapande och säkerställa villkor kring kostnader, leverans och kvalité.
Du kommer till exempel att arbeta med:
* Avtalsarbete och upphanndlingar
* Dagliga inköp till produktionen
* Att administrera kring ordrar
* Att ansvara och hålla i möten internt för att följa upp och redovisa i olika projekt
Tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du trivs i möten med människor och arbetar gärna med många kontakter. Du har ett affärsmässigt tänk och är en skicklig kommunikatör med goda förhandlingsfärdigheter. Du är även duktig på att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och arbetar målinriktat.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis Supply Chain, Business Management eller Inköp/logistik
- Har 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet inom inköp
- Har god svenska och engelska i både tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbete
- Har B-körkort
- Har mycket god kompetens inom Microsoft Office, Excel och god vana av affärssystem
Det är meriternade om du:
* Tidigare arbetat i affärssystemet SAP
* Har en teknisk utbildningsbakrund
* Har tidigare erfarenhet från en liknande roll inom inköp, gärna inom bil/tillverkningsindustrin
Förutom dina erfarenheter värderar vi dina personliga egenskaper högt. Vi söker dig som är:
* Relationsskapande
* Kommunikativ
* Strukturerad
* Ansvarstagande
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Linköping
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231