Nu söker vi en Personlig assistent till vår 12-åriga kund i Bromma!

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb. Välkommen till Humana! Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu en Personlig assistent till vår 12-åriga kund som bor i Bromma! Vi söker dig som kan jobba under dagtid och kvällar. Det finns även möjlighet till Arbetsledarroll och om du är intresserad av det - motivera gärna varför i din ansökan. Låter den här tjänsten intressant? Sök den och/eller tipsa dina vänner!

Om tjänsten:

Vår kund är en 12-årig kille som är en glad person med ett stort intresse för det sociala runt omkring sig. När han inte går i skolan tycker han om att gå på teater, mysa med sin familj, lyssna på musik eller besöka museum. Pojken är rörelsehindrad och sitter i rullstol. Han har inget verbalt språk utan kommunicerar med hjälp av bilder. Som personlig assistent är du behjälplig vid samtliga moment i pojkens vardag. Du kommer att påbörja passen hemma hos vår kund i Bromma och sedan åka tillsammans (med skoltaxi) till hans skola i Älvsjö. Under de pass som slutar 15:30 avslutas passen i Älvsjö, medan övriga pass avslutas i kundens hem i Bromma. 

Vi söker dig som:


• Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
• Ser denna tjänst som långsiktig
• Gärna har tidigare erfarenhet av liknande tjänster

Erfarenhet av arbete med barn med funktionsnedsättning är meriterande, men viktigast är att du, vår kund och hans familj trivs bra tillsammans. Vi söker dig som tycker om att pyssla och delar intresset för kultur med vår kund. Beställ gärna ett polisregisterutdrag i samband med att du söker tjänsten, se mer information nedan.

Vi erbjuder: Ett spännande och varierat arbete med goda anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.

Arbetstid/Varaktighet: 66%, se schema nedan:

Ojämna veckor:

Måndag 07.30-15.30
Tisdag 07.30-15.30
Onsdag 07.30-20:00

Jämna veckor:

Måndag 07.30-15.30
Fredag 07.30-18.30
Söndag 10.30-16.30

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal

Tillträde: Omgående

Humana har valt att använda personlighetstestet MINT, som en del i urvalsprocessen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av ett antal frågor och tar cirka 10 minuter att besvara. 

För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.


Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har cirka 15 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 7 000 människor. Vi arbetar efter visionen "Alla har rätt till ett bra liv".

Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/

Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9)

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 25 januari 2019

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


Timvikarie i centrala Lund

Timvikarie i centrala Lund

28 november 2024

28 november 2024