OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du skicklig med siffror och har några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi, då är detta rollen för dig! Vi arbetar med löpande urval, så ansök redan idag!
OM TJÄNSTEN
I tjänsten som redovisningsekonom kommer du att ha en omfattande roll med många kontaktytor. Du behöver därför uppskatta ett brett och serviceorienterat arbete då kommunikationen sker såväl nationellt som internationellt. Du ansvarar för den dagliga redovisningen och jobbar i ett nära samarbete med ekonomiteamet och rapporterar direkt till CFO:n. Denna tjänst innefattar varierande uppgifter som till exempel hantering av leverantörsreskontra, kundreskontra samt kredit- och limithantering. Andra vanligt förekommande uppgifter inkluderar momsdeklaration, periodisk sammanställning, intrastatrapportering, internfakturering samt övervakning av gemensam e-post. Arbetet sker främst på kontoret men så småningom finns möjlighet till visst distansarbete.
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som förväntas börja omedelbart och pågå i sex månader, med goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering.
Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef under din uppdragsperiod
- Att tillhöra ett härligt team som alla arbetar mot samma mål
- Att arbeta brett inom redovisning och få meriterande erfarenhet
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ansvar för den löpande redovisningen för bolag inom koncernen
* Deltagande i och upprättande av månads- och årsbokslut
* Avstämning och analys av resultatrapporter vid månadsbokslut
* Remburshantering
VI SÖKER DIG SOM
- Har några års erfarenhet av arbete inom ekonomi
- Har goda kunskaper inom Excel- och Officepaketet
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då det krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna
- Är van att arbeta i moderna affärssystem
Det är meriterande om du har
- Har systemtekniskt intresse och dokumenterad systemkunskap
- Utbildning inom ekonomi eller redovisning
- Arbetat med Navision/BC tidigare
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231