OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår assistansverksamhet i Göteborg söker vi nu en Samordnare som skall fungera som kontaktperson till våra kunder och vara delaktig i arbetet med att utveckla verksamheten.
Vi söker dig som är driven och som har förmågan att skapa förtroende och bygga relationer med både kunder och personal. Som person har du ett positivt bemötande, har lätt för att samarbeta och det är viktigt att du har en förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Erfarenhet av arbetsledande uppgifter inom personlig assistans är meriterande. En god administrativ förmåga är en förutsättning för tjänsten.
Då verksamheten vänder sig till kunder runt om i landet innebär arbetet en del resor.
Kvalifikationer:
- Du har högskoleutbildning som av arbetsgivaren prövas lämplig.
- Ditt arbetssätt skall kännetecknas av god samarbetsförmåga, handlingskraft, helhetssyn och förmåga att skapa ett positivt arbetsklimat.
- Du har erfarenhet inom privat eller kommunal verksamhet
- Du har goda kunskaper om relevanta lagar: LSS, SoL, Arbetsmiljölagen, Arbetstidslagen m.fl.
- Du är engagerad, flexibel och har prioriteringsförmåga.
- Du har en god administrativ förmåga.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Som samordnare hos oss erbjuder vi dig ett stimulerande och spännande arbete där möjligheten att påverka och växa i din yrkesroll är stor. Samordnarna på Move & Walk Assistans har personalansvar och däri ingår att vara ett stöd åt våra arbetsledare, rekrytera personliga assistenter, arbeta med kvalitetssäkring, kompetensutveckling, samordning, säkra för en god arbetsmiljö, metodhandleda etc. I tjänsten ingår också ett ekonomiansvar på resultatenhetsnivå.
Tjänsten innebär att vara kontaktperson till våra kunder, att du har kunskap om gällande lagstiftning ser vi som självklart. Du ska värna om den enskilde kundens rätt till ett självständigt liv och integritet, samtidigt som du ska se till att arbetsmiljö och övriga personalvillkor och lagar upprätthålls. Du kommer även medverka på mässor och arrangera olika kundevenemang. Move & Walks samordnare är ansiktet utåt och vi sätter stor vikt vid att Du har förmågan att kunna samarbeta över verksamhetsgränserna. Du kommer ingå i affärsområdets ledningsgrupp,
Vi söker dig som är driven och som har förmågan att skapa förtroende och bygga relationer med både kunder och personal. Som person har du ett positivt bemötande, har lätt för att samarbeta och det är viktigt att du har en förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Erfarenhet av arbetsledande uppgifter inom personlig assistans är meriterande. En mycket god administrativ och problemlösande förmåga är en förutsättning för tjänsten.
Då verksamheten vänder sig till kunder runt om i landet innebär arbetet en del resor.
Tillsättning sker så snart som möjligt med hänsyn till möjlig uppsägningstid.
Move & Walk är Sveriges första och största träningsalternativ för barn, ungdomar och vuxna med neurologiska funktionsnedsättningar. Träningen, som baseras på konduktiv pedagogik är heltäckande och anpassad för varje individs speciella behov. Genom vår assistansverksamhet ser vi till att våra kunder, utöver den självklara personliga assistanssamordningen, kan använda konduktiv pedagogik i vardagen. Conductorer i teamet ger stöd i det dagliga livet till kunden/familjen samt utbildning och stöd till assistenten. Hög kvalitet och kundnöjdhet är viktigt för oss, vi är godkända enligt IfA och kvalitetscertifierade enligt ISO 9001.