Nu söker vi en systemförvaltare/löneadministratör för uppdrag hos kund.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Sysyemförvaltare/löneadmninistratör blir du anställd av Experis och kommer att bli uthyrd till vår kund. Tillträde till tjänsten är omgående. Uppdraget är på 100% med start 1/9.

Arbetsbeskrivning
Personal- och löneadministrations systemförvaltning ansvarar för uppsättningen i HRM, uppdragstagarsystemet och för uppdateringen av organisationsstrukturen i HR-modulen i SAP. I uppdraget ingår att arbeta i dessa system, i snitt 75% av arbetstiden men detta varierar över tid.

Systemförvaltningens huvudsakliga arbetsuppgifter är att bl.a. :
- genomföra uppsättningsändringar i systemen
- ansvara för att eventuella brister i systemen åtgärdas och kompletteringar genomförs
- göra problem-, krav-, fel- och konsekvensanalyser samt medverka till nödvändiga åtgärder
- kunna fatta beslut om förändringar i systemen
- bevaka att författningar (lagar), avtal samt säkerhetsföreskrifter efterföljs
- fungera som rådgivare åt HR- förhandlare i frågor som rör lönesystemet

Löneadministrationen svarar för hela processen från registrering och bearbetning av personal- och löneuppgifter fram till färdig lön och kontrolluppgift utifrån de lagar, avtal och policydokument som reglerar löneadministrationen. Uppdraget innehåller löneadministrativa delar, i snitt 25% av arbetstiden, men detta varierar över tid.


Vem är du?
Vi ser att du har Universitet/Högskole utbildning, eller jämförbar erfarenhet som säkerställer relevant faktakunskap för verksamhetsområdet.
Du har god analytisk förmåga som ger förutsättningar att vidareutvecklas.

Vi ser även att du har erfarenhet av arbete i systemen HRM och SAP .
Samt erfarenhet av arbete med lönesystem och löneadministration.

Vi ser gärna att du har följande kompetens:
- Systemförvaltning / IT-kunskap
- Kompetens att tolka kollektivavtal
- Goda kunskaper i lag och avtal, arbetsrätt, avtalsförsäkringar
(till exempel pensionssystem)
- Ekonomisk kunskap; bokförings- och redovisningskunskaper
- Goda kunskaper i lag och avtal, arbetsrätt, avtalsförsäkringar
(till exempel pensionssystem)
- Ekonomisk kunskap; bokförings- och redovisningskunskaper

Vi ser att du är en lugn person som är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. Du arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt.

Kontaktperson
Vi tillämpar löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas innan angiven ansökningstid gått ut. Vi uppmanar dig därför att ansöka till tjänsten snarast möjligt.

För mer information om tjänsten eller arbete som konsult via Experis är du varmt välkommen att kontakta Catrin Gerdin på catrin.gerdin@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Viklund
0660-599 76
Nicolina Johansson

Jenny Järgren
0470-745595
Karin Swärd
+46 31 708 67 77
Daniel Johansson

Tina Linnér

Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Hansson
031-7086763
Christian Ahlgren
011-194356
Anna Jalvemyr
031-708 76 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 19 augusti 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


4 november 2024

Koordinator till bolag i Solna

Koordinator till bolag i Solna

1 november 2024

System IT support specialist

1 november 2024