OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teleperformance är världens ledande leverantör av outsourcing CRM och kundservice. Vi erbjuder överlägsna resultat i att hantera företags kundservice och teknisk support. Teleperformance grundades i Paris, Frankrike 1978 och är ett globalt företag med en närvaro i 62 länder med mer än 185.000 anställda på 270 kundservicecenter. Som en del av Teleperformance-gruppen består
Teleperformance Nordic AB av 7 kontor i Norden med 1500 anställda. För mer info besök www.teleperformance.com , www.teleperformancecareer.com .
Är du intresserad av att arbeta med optimering och maximering av produktivitet och därigenom bidra till Teleperformance resultat? Då är rollen som WFM koordinator jobbet för dig!
Vad gör en WFM koordinator?
Ditt huvudsyfte som WFM koordinator är att stötta verksamheten med optimerad planering för bemanning och schemaläggning för att i slutändan leverera bästa möjliga service för våra kunder.
Som WFM koordinator kommer du att fungera som bemanningsplaneringsexpert och regelbundet analysera, optimera och rapportera bemanningsläget till Operations, Account Management och våra klienter. Du kommer att ansvara för att granska de aktuella processerna för prognostisering, schemaläggning och skiftupplägg för att hitta potentiella möjligheter för ökad effektivitet. Du kommer även att arbeta tillsammans med det operativa teamet som arbetar med realtidsstyrning och identifiera möjligheter till förbättringar för att maximera produktiviteten.
Du kommer att ansvara för prognoser och schemaläggningsprocesser för ett eller fler av våra projekt. Inom projekten kommer du ha ansvar för att följa och styra de processer som behövs för leverans ner på minutnivå. Detta genom planering av bemanning och aktiviteter som säkerställer att vi når våra KPI ’er. Uppgiften kräver också att man i beräkningen inkluderar shrinkage så väl som alla andra off-line aktiviteter (frånvaro, ledighet och möten)ingår i processen.
Du kommer att ansvara för att hålla kontakt med våra kunder gällande planeringsprocessen för att säkerställa ett gott samarbete och att en formell "handskakning" äger rum innan vi genomför större förändringar. Du kommer också att bistå med budgetplanering och ad hoc-förfrågningar gällande resursplanering vid behov.
Vem letar vi efter?
Vi letar efter dig med tidigare erfarenhet av analytiskt och strategiskt arbete samt vana att utveckla och hantera processer i en kontakt-center miljö. Du har tidigare erfarenhet från budgetarbete och kapacitetsplanering och du är duktigt i att hantera dialogen med våra kunder på ett professionellt sätt.
Önskevärt är att du har tidigare erfarenhet av planeringsverktyg, särskilt WFM samt förmågan att utnyttja dess funktionalitet. Du har även kunskap kring Erlang beräkningar. För att lyckas i denna roll behöver du vara proaktiv i ditt förhållningssätt, du är duktig på att hantera många önskemål från organisationen och kan prioritera och fatta beslut. Entusiasm och professionalism är nyckelord i denna roll och du tycker om att kontinuerligt leta efter förbättringsinitiativ och utveckla din roll.
Låter det intressant?
Skicka in din ansökan redan idag!
För frågor, kontakta Mike Holmes, chef för planering och Business Analytics, mailto: Mike.holmes@se.teleperformance.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Louise Hamilton, Recruiter
070-811 14 79
Unionen
08-610 22 04
Kristian Sjölander, WFM Manager
0727170771
Mike Holmes,
0727041714
Mike Holmes
0727041714
Louise Hamilton, Rekryterare
0702 21 22 76
Louise Hamilton/recruiter
0702-212276
Erica Lindroth
0722250089
Josephine Johansson/Rekryterare
073 965 21 49
Josephine Johansson/Rekryterare
0739652149