OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ person med stort utvecklingsfokus och erfarenhet av kundmötet eller inköp? Har du ett helhetsperspektiv och trivs som bäst i en nyckelroll med stor frihet och många kontaktytor? Brinner du för att bygga relationer och medarbetarengagemang? Söker du en ny utmaning och vill arbeta med logistik i världsklass och vara en del av Ahlsells fortsatta utvecklingsresa? Då kanske du är exakt den vi söker i rollen som Teamchef till Ahlsells Logistikcentrum i Hallsberg? Vänta inte med din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!
Ahlsell erbjuder
Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor.
Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 31 miljarder SEK. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!
I dag är Ahlsell marknadsledande, men vi har behållit vår entreprenörsanda. Vi säljer inte bara produkter, vi erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Ahlsell tar sin position på allvar och arbetar för att bidra till att göra det enklare att bygga ett bättre samhälle. Som medarbetare på Logistikcentrum får du aktivt arbeta med förbättringar och vara en viktig del att nå visionen; att skapa logistik i världsklass!
Om oss
Ahlsell Logistikcentrum i Hallsberg är ett av de största centrallagren i Europa. På arbetsplatsen i Hallsberg arbetar ca 1000 medarbetare. Ungefär 850 av dessa jobbar dygnet runt med att ta emot, packa, och leverera produkter till våra kunder. Vi är även ett hundratal tjänstemän inom operativt inköp, support, utveckling och logistik.
Som Teamchef hos oss blir du en del av ett kompetent team och du har stöd i andra chefer, HR och kollegor. Här är Medarbetarengagemang ett övergripande mål och det önskar vi att du är med och utvecklar! Våra medarbetare beskriver Ahlsell som en arbetsplats där samarbetet och teamkänslan med kollegor är stark, att vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter och att arbetet innebär frihet under ansvar. För oss är det viktigt att tillvarata våra medarbetares olikheter och vi verkar för en inkluderande kultur. Våra medarbetares olika bakgrunder, kompetenser och perspektiv är en viktig förutsättning för att vi ska nå framgång.
Hos oss kommer du mötas av människor som älskar att göra affärer och en varm kultur med ett stort hjärta samtidigt som du själv utvecklas i den riktning du vill!
Om tjänsten
Nu söker vi Teamchefer som kommer att vara ansvariga för team på avdelningarna Operativ Inköp och/eller Logistiksupport. Som Teamchef har du personalansvar för ett team på ca 15 medarbetare och du arbetar aktivt med att skapa förutsättningar, vägleda, stötta och ge feedback till teamet. Du har även det övergripande ansvaret att planera, organisera, leda och utveckla det dagliga operativa arbetet för ditt team. Vidare medverkar du även i avdelningens långsiktiga planering genom uppföljning av mål och aktiviteter tillsammans med Funktionschefen och övriga Teamchefer.
I rollen som Teamchef Operativ Inköp ansvarar du för varuflödet in till vårt Logistikcentrum i Hallsberg. Vi hanterar inköpen av ca 110 000 artiklar fördelat från ca 2 000 leverantörer, i nära samarbete med våra produktchefer. Tillgänglighet o kapitaleffektivitet är våra huvudfokusområden. Vi har nyss installerat ett nytt inköpssystem som ger oss bra förutsättningar att lyckas med vårt uppdrag. Analys, kravställning och uppföljning av våra leverantörer är också en viktig del av vårt arbete. Operativt inköp består idag av ca 30 medarbetare, fördelat på operativa inköpare och inköpssupport. Vi är uppdelade i två team.
I rollen som Teamchef Logistiksupport ansvarar du för support gentemot säljare, kunder, samarbetspartner och kollegor, där teamet hanterar frågor och avvikelser. Analys, kravställning och uppföljning av våra kvalitetsprocesser är också en viktig del av vårt arbete. Logistiksupport består idag av ca 30 medarbetare, och vi är uppdelade i två team.
Om dig
Vi söker dig som älskar att arbeta med människor! Som person är du trygg och förtroendeingivande. Ditt ledarskap präglas av ett coachande förhållningssätt och du agerar som en förebild för dina medarbetare. Du har ett helhetsperspektiv och drivs av att tydliggöra riktning och mål. Du är prestigelös och mån om att bidra till att skapa en arbetsmiljö där dina medarbetare får såväl ansvar och mandat som stöd, för att växa i sina roller. Du har en hög kommunikativ förmåga och förstår vikten av att anpassa budskapet efter mottagare. Du är flexibel och tar gärna initiativ, ger och tar feedback och uppmuntrar till förändring. Du trivs som bäst i en miljö där det ständigt händer saker och är van att ta snabba beslut och anpassa dig efter ändrade förhållanden. Självklart bidrar du med ditt engagemang och en positiv inställning, och vår värdegrund, ansvar, öppenhet, enkelhet, använder du som en ledstjärna i arbetet.
Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning, eller motsvarande, och vi ser gärna att du har erfarenhet inom antingen operativt inköp, support, lager- och logistikbranschen. För att lyckas och trivas i rollen som Teamchef har du tidigare erfarenhet av att leda medarbetare och gärna en grundläggande utbildning inom området. Det är ett krav att du kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift samt rör dig obehindrat i Microsoft Office miljö. Vidare har du en god förståelse för KPI:er och uppföljning av dessa, kunskap i arbetsmiljö och arbetsrätt samt att du är resultatorienterad med stort kundfokus.
Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper i denna rekrytering.
Ansökan och information
Urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Som en del i den kompetensbaserade rekryteringsprocessen ingår tester.
Vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anneli Wallin, AxÖ Consulting, på telefon 072-398 02 77 eller via mejl anneli.wallin@axoconsulting.se Alla ansökningar hanteras konfidentiellt.
Sista ansökningsdag 12 juni 2022.
Varmt välkommen med din ansökan!