OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker Dig som är engagerad, initiativrik, strukturerad, drivande och van att leverera resultat. Du kan arbeta både självständigt och i grupp samt är van vid högt tempo och varierande arbetsuppgifter. I rollen som Procurement (avropare) hanterar du materielleveranser för såväl vår nyproduktion som vår underhållsverksamhet. Långsiktighet blandat med flexibilitet för att hålla våra inleveranser blir din vardag. Du har några års dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Ansvar och arbetsuppgifter
- Ansvara för att externt och internt material inkommer i rätt tid för nyproduktion och service
- Frisläppa inköpsorderförslag i ERP enligt gällande förslag
- Agera på inköpsorderförslag/varningsmeddelanden och agera därefter
- Hålla orderboksgenomgångar med externa och interna leverantörer, förhandla så att planen håller
- Säkerställa ett effektivt materialflöde med fokus på hög OTD
- Övervaka leverantörers prestationer via tydliga KPI:er
- Aktivt arbeta för att hålla överenskomna lagernivåer och minimera kapitalbildning vid kvartalsavslut
- Genomdriva processförbättringar inom egen organisation och mot andra avdelningar
Önskvärda kompetenser och egenskaper
Du har teknisk och/eller ekonomisk utbildning med flerårig praktisk erfarenhet av operativt inköpsarbete, logistik och leveransbevakning av inköpsorders. Du är trygg i användandet av Office-programmen och erfarenhet av affärssystemet Movex/M3 är meriterande. Du är ordningsam, strukturerad och samtidigt driven, social och serviceinriktad. Tjänsten innebär många kontaktytor, därför är det viktigt att du har förmågan att skapa goda relationer både internt och externt samt att du är van att kommunicera på alla nivåer såväl externt som internt. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.