OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill vara en del av vår skadeavdelning och som vill vara med att bidra till att skapa trygghet för våra kunder när olyckan eller oturen varit framme.
Om jobbet
Som Skadereglerare i gruppen för privatskador möter du via telefon, videomöte eller digitala kanaler våra kunder som vill göra en skadeanmälan med anledning av att det skett en skada på lösöre/egendom eller i samband med resa. Arbetet innebär mycket kundkommunikation och ställer höga krav på ett gott bemötande i både tal och skrift för att på bästa sätt hjälpa kunden i sitt skadeärende.
Du kommer att få ta mycket eget ansvar då du själv utreder och tar beslut i ersättningsfrågor utifrån försäkringsvillkor och praxis. Till din hjälp har du självklart dina engagerade kollegor i gruppen som stöttar och hjälper varandra. Gruppen har också ett nära samarbete med övriga medarbetare inom skadeavdelningen och bolaget.
Bakgrund och erfarenheter
Det är meriterande om du tidigare arbetat med skadereglering eller annan kvalificerad handläggning, men inte något krav. Det viktigaste är att du är bra på att bemöta människor. Du behöver ha goda datakunskaper och trivas med ansvarsfulla administrativa uppgifter. Vi ser gärna att du har vana av att arbeta processtyrt eller att du har tidigare erfarenhet av att delta i projekt.
Då tjänsten innebär mycket kundkommunikation värdesätter vi att du enkelt och korrekt kan uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Besitter du andra språkkunskaper är det meriterande.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som skadereglerare krävs det att du är noggrann, handlingskraftig, engagerad och beslutsam. Du behöver också ha en utpräglad servicekänsla, en hög grad av empati och en vilja att alltid göra ditt yttersta för kunden.
Vi verkar på en marknad som förändras och utvecklas och där digitalisering och automatisering kommer ha en stor inverkan på framtida arbetssätt. Det kräver att du som person är anpassningsbar, nyfiken och har ett positivt förhållningssätt till förändringar. Du behöver också ta ett stort ansvar för dina egna arbetsuppgifter och i att utveckla dig själv och våra arbetssätt.
Mer information
Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig under ett drygt år med start under hösten 2022.
Placering på vårt kontor i centrala Linköping eller Norrköping.
Vill du veta mer om tjänsten: Kontakta tf Skadechef egendom privat Jimmy Nilsson, 011-290262. Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta HR-Partner Elin Wigert 013-290788. Facklig kontaktperson, Forena, Maria Fredén 013-290602.
Vi kommer i denna process att arbeta med löpande urval så vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt men allra senast 23:e oktober.
(Vår rekryteringsprocess utgår ifrån ett kompetensbaserat och fördomsfritt arbetssätt och därför rekryterar vi gärna utan ett personligt brev och använder oss istället av arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi tror att det är en process som passar dig som kandidat, då vi gör en rättvis bedömning av dina kompetenser. Därefter intervjuar vi de som matchar kompetensprofilen bäst.)
Om oss
Länsförsäkringar Östgötas vision är att tillsammans skapa trygghet och möjligheter. Det vill vi göra genom att erbjuda attraktiva tjänster inom bank, försäkring och fastighetsförmedling men också genom att engagera oss i våra kunder och i Östergötland som plats. Det är nämligen kunderna som äger oss och det är för dem vi finns till. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter, roller och uppdrag. Alla lika viktiga för att vi ska kunna erbjuda trygghet och möjligheter till östgötarna. Vi vill att alla ska kunna vara sig själva och se sig själva som en del av en större helhet. På Länsförsäkringar Östgöta kan du utvecklas, växa och framför allt bidra till att fler östgötar känner sig trygga och får nya möjligheter. Välkommen att bli en av oss i teamet bakom tryggheten!