Nu söker vi flera upphandlare med affären i fokus

Nu söker vi flera upphandlare med affären i fokus

Arbetsbeskrivning

Vi på Inköp och upphandling har som målsättning att vara Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos oss finns specialister inom upphandling, inköpsstrategi, hållbarhet, juridik och kommunikation. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 80 drivna kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.

Vårt uppdrag är att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Förvaltningen är stadens inköpscentral och tillhandahåller ramavtal för varor och tjänster av gemensamt intresse för stadens förvaltningar och bolag. Vi är en av Sveriges största offentliga inköpsorganisation och med vår samlade kraft är vi med och formar morgondagens hållbara samhälle.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi två upphandlare till en upphandlingsavdelning med bred kompetens och stor möjlighet att göra skillnad!
En av tjänsterna har fokus på avtalsområdet bygg och fastighetsrelaterade varor och tjänster och den andra för avtalsområdet sociala boenden/omsorgstjänster. Vi kommer sannolikt även rekrytera ytterligare en upphandlare för ett föräldravikariat med tillsättning lite längre fram.

Vi söker dig som älskar upphandling och gärna arbetar tätt med marknaden och verksamheten där ute för att på bästa sätt utveckla affären.

Du kommer att projektleda och driva upphandlingsarbetet inom dina avtalsområden. Du ser till så att uppställda mål nås och att processen följer uppsatta tidsramar.

Du följer även avtalet under avtalsperioden och en stor och viktig del i rollen är kontakt och relationsbyggande med leverantörer och beställare. För att trivas i denna roll har du lätt för att sätta dig in i kundernas situation, möta alla typer av människor och ha en genuin vilja att hitta en bra lösning.
Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt och sätter kunden och den goda affären i fokus.

Som upphandlare kommer du tillhöra upphandlingsavdelningen som består av cirka 40 kompetenta upphandlare/upphandlingsledare, upphandlingsassistenter, jurister och avtalscontrollers uppdelat på fyra enheter. Tillsammans skapar vi bästa nyttan för dem vi är till för!


KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du är trygg i dig själv och brinner för att göra bra affärer med göteborgarnas bästa i fokus. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av att självständigt genomfört upphandlingar i offentlig sektor. Har du erfarenhet av något av avtalsområdena är det meriterande.

Du har goda projektledaregenskaper och ditt sätt att leda och skapa delaktighet bidrar till ett bra resultat med kunden i fokus. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du har även en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning.

Vår målsättning är att vara klara till semestern så vårt arbete med urval och intervjuer sker löpande. Skicka in din ansökan redan idag!

Provanställning kan komma att bli aktuellt.


ÖVRIGT
Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! http://goteborg.se/jobbapainkopochupphandling
Följ oss även gärna på LinkedIn. https://www.linkedin.com/company/gbginkop/

Vårt erbjudande
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Övrigt
I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


5 november 2024

3 november 2024