Nu söker vi försäljnings- och marknadsansvarig

Nu söker vi försäljnings- och marknadsansvarig

Arbetsbeskrivning

Är det du som blir vårt nya ansikte utåt?
Chalmers Konferens & Restauranger är trots åren som passerat ett expansivt bolag och nu ser vi ljuset i tunneln och behöver växla upp! Vår nuvarande kollega på denna position tar ett kliv upp i organisationen och söker nu en nyckelperson med ett starkt eget nätverk som kan axla försäljning- & marknadsarbetet i bolaget med fokus på möten & event, och vår externa affär.
Totalt har vi ca 25 enheter på Chalmers Campus Johanneberg, Lindholmen Science Park och på Universeum. Det är allt från restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, företagsreceptioner, cateringverksamhet samt en Hostelverksamhet,
Vi ägs av Chalmers Studentkår och serverar dem med smidig service, ett brett utbud och förmånliga priser på campus under studietiden. Den vinst vi genererar går tillbaka till våra ägare, studenterna!
Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med hållbarhet i både ledarskap, arbetsmiljö och miljöpåverkan. Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss; Pålitlig, Personlig och Passionerad. Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig.
Vad innebär rollen?
Vi söker dig som med energi och egna djärva tankar och idéer utvecklar och driver hela försäljningsprocessen tillsammans med övriga kollegor som har kundkontakt. Du ansvarar för att vår marknadsföring går hand i hand med försäljningsarbetet och formar hur vi arbetar resurseffektivt för att synas där vi vill synas och höras där vi ska höras!
Du kommer själv arbeta aktivt med försäljning och relationer därför är det viktigt att du har ett existerande nätverk och har lätt för att utöka detta. Du kommer även få arbeta med marknadsföring och vara bekväm i att dels göra saker själv, dels kravställa mot leverantörer. En annons på Facebook ska du med lätthet kunna lägga ut själv men vi kräver inte att du ska designa komplext marknadsmaterial. Viktigast är att du har ett intresse i hur marknadsföring fungerar och en vilja att arbeta med det i relation till försäljningen. Resten bygger vi runt dig!
Rollen innebär en stor möjlighet att själv forma arbetet med kundrelationer, men även ett stort eget ansvar att uppnå satta mål och budgetar. Du rapporterar till Vice VD och gemensamt sätter ni strategierna och prioriteringar avseende Försäljning & Marknadsföring.
Detta får du göra i rollen:
Aktivt delta i nätverk och representera hela bolagets erbjudande – ansiktet utåt!
Ansvara för att Initiera och genomföra försäljningsinsatser med samarbetspartners eller självständigt.
Ansvara för att initiera och genomföra marknadsföringsinsatser som stödjer försäljningsarbetet.


Ansvara för att säljverksamheten drivs på ett effektivt sätt och att nya kunder och marknader bearbetas löpande under året.
Key Account manager för våra kundavtal, kontakt med avtalsansvariga och brukare av avtalen, rapportering samt ansvara för ev. avtalsförhandling med nya och befintliga kunder (inkl. upphandlingar)
Ansvarar för att proaktivt återkoppla trender, konkurrentanalysera, se nya/förändrade behov och andra analyser som påverkar vårt utbud och affärsmodell.
Informations/kommunikationsansvar internt avseende försäljning & marknad.


Vem är du?
Vikt lägges vid personlig lämplighet, och vi kommer även lägga stor vikt vid att du har ett eget nätverk inom våra relevanta målgrupper som du vårdar och breddar kontinuerligt. Du ska vara bekväm i att både forma ditt eget arbete, prioritera och arbeta med driv självständigt. En dag framför en skärm är en dag förlorad, du går igång på möten med människor och att göra affärer!
Dessutom ser vi att du har;
· Erfarenhet av uppsökande försäljning inom branschen eller liknande typ av försäljning är ett krav. Du ska kunna möta kunder som representerar akademin, näringslivet eller offentlig sektor, och förstå deras olika behov.
· Kunskap om event/mötesbranschen, dess aktörer och konkurrenter.
· Erfarenhet av att arbeta med olika prismodeller och kunskap kring hur man skapar lönsamhet.
· Förmågan att kunna inspirera genom presentationer och möten med och för kunder & gäster på ett naturligt och förtroendeingivande sätt.
· Då verksamheten är bred krävs förmågan att kunna zooma ut och se på helheten avseende kundens behov, beläggningsbehov och andra faktorer som avgör vår succé. Lugn, vi ger dig en gedigen introduktion kring vårt erbjudande!
· Förståelse om digital marknadsföring och hur marknadsföring går hand i hand med ett lyckat försäljningsarbete. Gärna tidigare erfarenhet från att ha arbetat med vissa köpta marknadstjänster.
· Kompetens att utföra enklare marknadsarbete såsom textredigering, bildredigering och social media.
· Som person trygg i sig själv, besitter förhandlingsförmåga samt stor egen drivkraft att skapa bästa lösningen för både kund och oss som bolag.
· Ett eget upparbetat nätverk inom våra målgrupper (primärt konferens/eventköpare i Göteborg) är starkt meriterande.

Ansök via mail på rekrytering@chalmerskonferens.se senast 2022-02-28
Vi kommer att göra ett urval och kalla till intervjuer löpande under ansökningstiden.
Anställningsform
Fast anställning med 6 månaders provanställning. Heltid. Tjänsteman. Arbetstiden är främst förlagd dagtid måndag - fredag, kvällar/helger förekommer.
Lön & Tillträde
Enligt överenskommelse
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten, kontakta Eva Tobisson, V. VD på mejl; eva.tobisson@chalmerskonferens.se
Besök gärna vår hemsida http://www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Köksmästare Johan Edwardsson

Marcus Danielsson
031-7723921
Driftschef Linda Fahlman
031-7723919
Ass.Restaurangchef Maria Liljered Hansson
031-7723952
Köksmästare Anders Holm

Driftschef Linda Fahlman

Köksmästare Peter Olsson

Köksmästare Peter Olsson
031-7723955

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chalmers Konferens & Restauranger GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Besöksadress

Sven Hultins gata 4
None

Postadress

Sven Hultins gata 4
GÖTEBORG, 41258

Liknande jobb


Solution Consultant Manager

Solution Consultant Manager

20 december 2024

Försäljningschef

Försäljningschef

20 december 2024

Försäljningschef

Försäljningschef

20 december 2024

Vice President of Sales  Sales Area Northern Europe

Vice President of Sales Sales Area Northern Europe

20 december 2024