Nu söker vi handläggare till vårt nybildade DS-team

Nu söker vi handläggare till vårt nybildade DS-team

Arbetsbeskrivning

Är du en en driven och lösningsorienterad handläggare som har förmågan att skapa goda relationer med slutkund? Föredrar du en roll där du både kan arbeta proaktivt och kreativt, samtidigt som du har möjligheten att hjälpa människor en sundare ekonomi? Då kan detta vara en roll för dig!

I rollen som handläggare i DS-teamet handlägger du kundernas efterbevakningsärenden. Vidare arbetar och ansvarar du för hela processen där det är ett stort fokus på inkassering. Du kommer ingå i ett team på ca tio personer och teamet ingår i enheten Late Collection. Som handläggare verkar du för att kundens ärenden hanteras i enlighet med våra koncept, kundunika lösningar samt värderingar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Arbeta proaktivt för att säkerställa högsta inkassering.
Aktivt arbete med slutkundskontakt i alla kanaler
Förhandla och skapa relation med slutkunderna.
Arbeta med och ansvara för hela inkassoprocessen.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett starkt driv och resultatfokus. Du är dessutom ödmjuk, serviceinriktad och lösningsorienterad samt tycker om att arbeta med tydliga mål och uppföljning. I ditt arbete är du noggrann, ansvarsfull och självständig samt har en god förmåga att skapa relationer med slutkunder. Vi värdesätter att du har ett utvecklat affärsmannaskap, där du har en stark vilja att generera goda resultat. För att axla rollen på bästa sätt ser vi dessutom att du har en förmåga att kunna fatta lönsamma beslut, vilket innefattar att du har en god analytisk förmåga och ett proaktivt förhållningssätt

Profil
Vi ser att du har en gymnasieutbildning i grunden och därefter har byggt på med relevanta arbetslivserfarenheter inom exempelvis service och försäljning. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med handläggning av efterbevakningsärenden är det meriterande. Du trivs med att arbeta mot tydliga mål och uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete där du får möjlighet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Uppskattar du dessutom att arbeta i ett team där utveckling, nytänkande och kreativitet uppmuntras kommer du att trivas hos oss!

Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan"

Kontaktpersoner på detta företaget

1) Patrik Fredricson (Team Manager Client Delivery)
Patrik.Fredricson@intrum.com
2) Lena Glaad (Ordförande Unionen Stockholm)
0854610318

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Intrum Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2020
  • Ansök senast: 16 mars 2020

Besöksadress

Hesselmans torg 14, Nacka
None

Postadress

Hesselmans torg 14, Nacka
Stockholm, 10524

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024