OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Välkommen till hjälpmedelscentralen - här gör vi någons vardag bättre!
Vårt uppdrag är att ge människor med funktionsnedsättning förutsättningar för delaktighet i samhället. Vi erbjuder lösningar, avancerad teknik och specialanpassningar i de fall marknadens hjälpmedel inte uppfyller brukarens behov. Varje år förskriver vi ungefär 3000 olika hjälpmedel, ger service på mer än 1300 hjälpmedel och stöttar omkring 700 förskrivare att hitta rätt produkter.
Nu söker vi dig som vill förstärka vårt team och arbeta som hjälpmedelskonsulent inom området kognitiva och sinnesstimulerande hjälpmedel. Hos oss blir du en av 19 härliga medarbetare i olika åldrar och med olika yrkeskompetenser.
ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta hos oss innebär inspirerande samarbeten med olika yrkeskategorier och omväxlande arbetsdagar.
Hjälpmedelskonsulentens huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara förskrivarens specialiststöd samt samordna och genomföra hjälpmedelsutprovningar tillsammans med bland annat brukare, förskrivare och hjälpmedelstekniker. I arbetet ingår också att ge telefonrådgivning samt hålla i utbildningar för förskrivare.
Du jobbar som förskrivare med hela Kronobergs län som arbetsplats och med ett nära samarbete med hjälpmedelstekniker och våra leverantörer. Det ger arbetet en stor variation och med många spännande möten. Som hjälpmedelskonsulent bidrar du med produktkunskap vid upphandling inom dina ansvarsområden
Hos oss kommer du att växa i din roll, dels genom utbildning, dels genom att aktivt vara med och utveckla nya arbetssätt. Rollen som hjälpmedelskonsulent innebär att du är med genom hela processen och utvecklar den tillsammans med dina kollegor. Du kommer lära dig nya saker varje dag och måste gilla att samarbeta med människor som är både glada, djupt koncentrerade, svårt sjuka och i stor sorg.
KVALIFIKATIONER
Du som söker är legitimerad arbetsterapeut alternativt annan lämplig utbildning inom området. Vi ser gärna att du som ansöker har erfarenhet inom legitimerat yrkesområde. Du har god datorvana och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort är ett krav.
Du ska ha en god empatisk och pedagogisk förmåga. Du har ett gott bemötande och visar på förståelse och lyhördhet för människors olika förutsättningar. Du ska som person vara strukturerad och se möjligheter istället för problem. Du fungerar väl i team men klarar att ta självständiga beslut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi ser fram emot din ansökan och välkommen att höra av dig till oss!
Region Kronoberg erbjuder nyinflyttade medarbetare "inflyttarservice", det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.