Nu söker vi hjälpmedelskonsulenter till hjälpmedelscentralen

Nu söker vi hjälpmedelskonsulenter till hjälpmedelscentralen

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Välkommen till hjälpmedelscentralen här gör vi någons vardag bättre!
Vårt uppdrag är att ge människor med funktionsnedsättning förutsättningar för delaktighet i samhället. Vi erbjuder lösningar, avancerad teknik och specialanpassningar i de fall marknadens hjälpmedel inte uppfyller brukarens behov. Varje år förskriver vi ungefär 3000 olika hjälpmedel, ger service på mer än 1300 hjälpmedel och stöttar omkring 700 förskrivare att hitta rätt produkter.

Nu söker vi dig som vill förstärka vårt team och arbeta som hjälpmedelskonsulent för områdena enkla och avancerade joystickstyrda elrullstolar. Hos oss blir du en av 19 medarbetare med olika yrkeskompetenser.

Vi tycker också att det är extra roligt att välkomna en ny kollega till oss just nu. Vi är i en spännande fas, med verksamhetsutveckling och nya lokaler framöver.





ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta hos oss innebär inspirerande samarbeten med olika yrkeskategorier och omväxlande arbetsdagar.

Som hjälpmedelskonsulent inom området elrullstolar får du möjlighet att bli expert inom ditt produktområde. Du jobbar som förskrivare med hela Kronobergs län som arbetsplats och med ett nära samarbete med hjälpmedelstekniker och våra leverantörer. Arbetet ger en stor variation, utveckling och spännande möten.

Du kommer att växa i din roll, dels genom utbildning, dels genom att aktivt vara med och påverka och utveckla nya arbetssätt. Rollen som hjälpmedelskonsulent innebär att du är med genom hela processen, i allt från sortimentsansvar, bedömningar och till leverans av hjälpmedel i hemmet. Är du en person som gillar variation och att den ena dagen är inte den andra lik så är detta jobbet för dig!


KVALIFIKATIONER
Du som söker är legitimerad arbetsterapeut alternativt fysioterapeut gärna med erfarenhet inom legitimerat yrkesområde. Du har god datorvana och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort är ett krav.

Som person ser vi att du är strukturerad och har ögon för problemlösning. Du fungerar väl i team men klarar att ta självständiga beslut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Region Kronoberg erbjuder nyinflyttade medarbetare "inflyttarservice", det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/

Vi ser fram emot din ansökan, välkommen att höra av dig till oss! I den här rekryteringen jobbar vi med löpande urval. Det innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan ansökningstiden har gått ut.



ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sammanfattning

Liknande jobb


19 december 2024

25 november 2024

Hjälpmedelskonsulent

Hjälpmedelskonsulent

19 november 2024