OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Arbetsbeskrivning
Vi på Experis vill gärna ha fler trevliga och kompetenta medarbetare, vi förser våra kunder med den bästa kompetensen. Du får en trygg anställning på Experis och samtidigt spännande uppdrag hos våra kunder.
Just nu söker vi Incident Managers för konsultuppdrag hos kund.
I din roll kommer du säkerställa att incidentprocessen efterföljs och hanteras på rätt sätt inom organisationen. Du kommer ingå i ett skiftgående team med ansvar att driva alla Major Incidents till lösning. Det kommer även ingå viss incidentuppföljning och rapportering. Tjänsten innefattar skiftarbete.
Som Incident Manager är du nyckelperson vid större incidenter samt vid tillfällen när en lösning är svår att finna.
Vem är du?
För det aktuella uppdraget krävs det att du som person har lätt för att arbeta med andra människor, lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt.
Du är kommunikativ och har förmågan att se vad som behöver göras och vilka resurser som krävs för att lösa en uppkommen situation. Din stresstålighet är hög.
Kompetenskrav
Utmärkt förståelse för Incident Management-processen
Meriterande
ITIL Certifiering
Erfarenhet av BMC Remedy Service Desk 8.0
Intervjuer och tillsättning av tjänsterna kommer göras löpande.
Kontaktperson
Daniel Johansson
031-7086759
Daniel.T.Johansson@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Viklund
0660-599 76
Nicolina Johansson
Jenny Järgren
0470-745595
Karin Swärd
+46 31 708 67 77
Daniel Johansson
Tina Linnér
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Hansson
031-7086763
Christian Ahlgren
011-194356
Anna Jalvemyr
031-708 76 81