OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Om företaget
Varför ska du välja Clockwork?
Som anställd på Clockwork har du möjligheten att utvidga ditt nätverk och få bra arbetslivserfarenheter för din fortsatta karriär. Många av våra uppdrag erbjuder möjlighet till förlängning hos våra kunder. Dessutom erbjuder vi dig ett generöst friskvårdsbidrag. För oss är gemenskap och uppskattning viktigt, därför får du en nära och personlig kontakt med din Konsultchef.
Dina arbetsuppgifter
Som Inköpare har du god insikt i inköpsprocessen och kan säkerställa att samtliga steg följs enligt interna och externa policyer, riktlinjer, bestämmelser och lagar. Du bygger stabila nätverk i en internationell miljö, både med leverantörer samt kollegor i produktionen och på säljavdelningen. Att stötta dina kollegor och se till att de har rätt verktyg för att uppnå målen på bästa sätt är en viktig del i ditt dagliga arbete. Du ansvarar för identifiering och etablering av nya leverantörer, likväl att hantera och följa upp statistik på befintliga.
I rollen ingår också bevakning, analysering och kontrollering av rapporter. Du föreslår och initierar förbättringsarbeten samt hanterar avvikelser. Du arbetar dagligen i Excel, SharePoint och affärssystemet M3.
Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning helst inom ekonomi, logistik eller inköp alternativt erhållit likvärdig kunskap genom arbetslivserfarenhet. Uppdraget kräver att du har väldigt goda kunskaper på svenska och engelska, både i skriv och i tal. Har du även tidigare arbetat i relevanta affärssystem anses det som meriterande.
För att lyckas i ditt arbete kan du via tydlig information och kommunikation påverka verksamheter samt intressenter på ett bra sätt. Du har ett stort intresse för hur inköpsprocessen kan påverka affären och har tidigare arbetat målorienterat. Du är strukturerad, handlingskraftig och är tekniskt skicklig när det gäller att utnyttja affärssystem. Att skapa och bevara lönsamma relationer är en av dina starka sidor.
Ansökan
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i maj 2021. Uppdraget kan komma att tillsätta innan ansökningstiden löpt ut.
Om du har frågor kring processen får du gärna höra av dig till Julia Lindström via mail julia.lindstrom@clwork.se. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson
Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback
Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback
Angelica Carlsson
Helena Lundqvist Cabrera