OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se
Om företaget
Varför ska du välja Clockwork?
Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Dina arbetsuppgifter
Som Inköpare förekommer arbetsuppgifter som bland annat analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden, upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer, ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister). Det ingår även arbetsuppgifter som att medverka vid beställningar, direktupphandlingar och inköp samt medverka vid hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer.
Som upphandlare ingår ovanstående arbetsuppgifter samt bevakning, analysering och kontrollering av rapporter. Du föreslår och initierar förbättringsarbeten samt hanterar avvikelser. Du arbetar dagligen i Excel, SharePoint och affärssystemet M3. Även att självständigt göra direktupphandlingar och inköp, göra självständiga upphandlingar samt självständigt göra avrop från statliga ramavtal.
Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning helst inom ekonomi, logistik eller inköp alternativt YH-utbildning som upphandlare/inköpare samt har erhållit kunskap genom minst 1 års arbetslivserfarenhet. Uppdraget kräver att du har väldigt goda kunskaper på svenska och engelska, både i skriv och i tal. Vi ser att du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Som upphandlare ser vi även att du har goda kunskaper inom LOU/LUF samt erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
För att lyckas i ditt arbete kan du via tydlig information och kommunikation påverka verksamheter samt intressenter på ett bra sätt. Du har ett stort intresse för hur inköps- & upphandlingsprocessen kan påverka affärer och har tidigare arbetat målorienterat. Du är strukturerad, handlingskraftig och är tekniskt skicklig när det gäller att utnyttja affärssystem. Att skapa och bevara lönsamma relationer är en av dina starka sidor.
Arbetstider och omfattning på anställningen varierar såklart beroende på uppdrag, så vi tar gärna emot din ansökan oavsett om du vill arbeta heltid eller deltid. Det är alltid en fördel om du är tillgänglig med kort varsel.
Ansökan
Då urvalsprocessen sträcker sig över en längre tid kan responsen på din ansökan eventuellt dröja, men alla sökande kommer få återkoppling.
Om du har frågor kring processen får du gärna höra av dig till Mindy Hadland via mail Mindy Hadland@clwork.se. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!