OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här har vi jobbet för din som studerar ekonomi eller redovisning och som vill ha ett flexibelt deltidsjobb vid sidan av studierna!
Om rollen
I rollen som ekonomiassistent kommer du ha möjlighet att jobba remote under veckan och lägga upp ditt eget arbete. Man kommer ha en gedigen introduktion på huvudkontoret i Täby och kommer ha veckovisa avstämningar med din mentor/närmaste chef.
För att trivas i rollen som redovisningassistent ser vi att du är en person som är självgående i ditt arbete. Du gillar att ha ordning och reda och har inga problem att fråga om hjälp om du stöter på problem. Vi ser gärna att du ser på jobbet långsiktigt och därför passar detta dig som har minst 1år kvar av dina studier.
Arbetsuppgifter är bla
•Hantera leverantörsfakturor i tolkningsprogrammet Readsoft och import av dessa till programmet Exflow i Business Central.
•Ta fram betalningsförslag för svenska och utländska leverantörsfakturor i Business Central samt registrera betalningsfilerna på internetbanken.
•Bokföra leverantörsbetalningar.
•Bokföra kundinbetalningar.
•Bevaka att kunder betalar sina fakturor och skicka påminnelser när så behövs.
•Bokföra eventuella övriga transaktioner.
Skallkrav
•Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, ekonomiassistent, redovisning/redovisningsassistent
•Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande för tjänsten
•Erfarenhet inom likande arbete
Om Admotion
Vår kund är ett företag inom elektronik- och automationsbranschen som bildades år 2003 men har mångårig erfarenhet från automationsbranschen.
Kontoret ligger i Täby och är idag en grupp på 10 anställda som arbetar tajt tillsammans för att ge sina kunder den bästa servicen.
De agerar alltid utifrån sin värdegrund som består av medvetenhet, passion och nytänkande. de vill alltid gå framåt i utvecklingen och i relationen med kunden. Dem värnar det lilla företagets flexibilitet och tanke sätt.
Du kommer självklart få medverka på företagets sommarfester, julfest och kick-off!
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du vara anställd som konsult genom oss på framtiden under 1 år med möjlighet till förlängning och fler arbetstimmar.
Villkor
Startdatum: 1 april
Lön: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Täby, Stockholm, kommer jobba remote efter introduktion
Arbetstider: deltid ca 20 - 25%, flexibla arbetstimmar
Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996