OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Vi söker nu Kundtjänstrådgivare till en av storbankerna i centrala Malmö med start 3 juni.
Arbetsbeskrivning
Du kommer till största del att möta kunder via telefon och ta emot inkommande samtal med dator som ditt främsta arbetsredskap. Av dig krävs en stark servicekänsla och en nyfikenhet kring att lära dig mer inom bank.
Arbetet som Kundtjänstrådgivare innebär att ta emot inkommande telefonsamtal gällande olika typer av bankärenden. Du kommer att hjälpa kunderna som kontaktar banken via telefon. Din tjänst kommer inledas med en utbildning som innefattar både teoretiska och praktiska moment, för ge dig de bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll. Du brinner för att hitta de bästa lösningarna, produkter och tjänster till våra kunder.
Tjänsten är på heltid, du kan alltså inte vara student. Du behöver vara flexibel då arbetstiderna varierar mellan dag och kväll, med möjlighet att önska sitt schema.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som brinner för service, är social och vill möta kunder på telefon. Du är en god kommunikatör och vill ge varje kund en positiv upplevelse av banken. Du har lätt för att lära dig nya saker, bra på problemlösning och nyfiken på den digitala utvecklingen. Du har även ett stort intresse för bank och finans samt ser långsiktigt på en karriär inom banken.
För att bli aktuell i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av service, gärna från kundtjänst i telefon eller liknande arbete
- God telefon- och datorvana
- Flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift
- Gymnasial utbildning med högskoleförberedande examen (gärna inriktning ekonomi)
- Meriterande är tidigare erfarenhet inom bank, finans och relevant högskoleutbildning
Nästa steg i rekryteringsprocessen
När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med vår virtuella assistent Hubert som tar ca 10-15 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun så snabbt som möjligt för att komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet.
Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks:
https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju
Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på mathilda.carlbom@amendo.se.
Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!