OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 2500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Solna men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Höör, Linköping, Kinna, Uddevalla, Karlstad och Visby.
Nu söker vi lyhörda och varma kvinnliga assistenter till vår kund i Karlstad.
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som timvikarie, vid ordinarie personals sjukdom och ledighet. Du som söker ska vara kvinna, gärna med erfarenhet av liknande arbete. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av hjälpmedel som lyft, rullstol/permobil
Som person är du lugn och stabil och trygg i din roll som assistent. Du är van vid självständigt arbete, har förmågan att lyssna in din brukares behov och önskningar. Du är en god organisatör och planeringsmänniska. Du är glad och positiv och ser hellre möjligheter än svårigheter. Du är flexibel och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en god fysik och tycker om att ge god omvårdnad. Kundens behov är alltid i centrum. Ditt arbete ska främja kundens integritet, delaktighet och utförs med respekt för kundens självbestämmande.
Kunden har sällskapsdjur och du som söker ska därför tycka om djur och inte ha allergier. Kunden rullstolsburen och behöver hjälp med de vardagliga sysslorna. Flexibilitet är viktigt.
I arbetsuppgifterna ingår också dokumentation och självklart kommunikation med kund och andra i kundens närhet. Du behöver därför ha goda kunskaper i svenska. I arbetet ingår att hjälpa kunden med det hon behöver, vilket innefattar hjälp med hushållssysslor, förflyttningar, personlig hygien, städning, tvätt. Det innebär också att följa med kunden på besök och aktiviteter utanför hemmet, så som läkarbesök med mera.
Arbetstiden är förlagd till dag- och kvällstid, alla dagar i veckan. Rekrytering sker löpande. De som motsvarar kraven kommer att intervjuas per telefon.
Varmt välkommen med din ansökan.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74