Nu söker vi nordisktalande kundservicemedarbetare!

Nu söker vi nordisktalande kundservicemedarbetare!

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Är du en serviceinriktad person och flytande i finska, norska eller danska? Ser du även lösningar när alla andra ser problem och vill ta kundupplevelsen till nästa nivå? Då har du hittat till helt rätt jobbannons! Vi har nämligen en hel del spännande roller som kundservicemedarbetare för dig som är flytande i något av de nordiska språken!

Om rollen som kundservicemedarbetare

Inom serviceområdet finns det många olika typer av jobb i många olika typer av branscher. Gemensamt för roller inom serviceyrket är att du är företagets ansikte utåt. Du ansvarar för kundkontakten och ser till att inkommande ärenden hanteras från start till slut.

Exempel på arbetsuppgifter som kundservicemedarbetare:

• Besvara kunders frågor och lösa problem via telefon, mail och chatt
• Besvara frågor via sociala medier
• Registrera nya kunder
• Ta emot beställningar, order, bokningar och reklamationer
• En del kundservicemedarbetare jobbar även med administration och fakturahantering

Din bakgrund:

• Flytande språkkunskaper i norska, finska eller danska. Både i tal och i skrift
• Tidigare arbetserfarenhet av kundservice
• Grundläggande datorkunskaper, Officepaketet mm.
• Goda kunskaper i svenska och engelska är meriterande
• Tidigare arbetserfarenhet av administration är meriterande

Vem vi tror att du är:

Förutom att du såklart är flytande i något av de nordiska språken (finska, norska eller danska) så lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper för dessa tjänster!
För att trivas och göra succé i rollen som kundservicemedarbetare är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, tycker om att prata med andra människor och brinner för att ge god service. Du får en liten extra kick när du känner att du hjälpt någon annan och löst deras eventuella problem. Självklart är också sinne för detaljer och kommunikation viktigt för dig som är intresserad av roller inom kundservice då du kommer att ha många kontakter utåt.

Hur processen går till

Det första steget är att du skickar in din ansökan, det går snabbt, ladda upp ditt CV och fyll i hur vi får tag på dig. Du blir nu sökbar för mig och mina kollegor som jobbar med rekrytering inom Back-Office och Customer Service. För dig som går vidare i processen kan nästa steg bli en kort telefonintervju för att komplettera med vissa frågor eller ett digitalt eller fysiskt möte hos oss på vårt Place som ligger centralt i Stockholm. Vi använder oss även av testverktyg och genomför personlighetstest och logisktest på våra kandidater.

Kan ni garantera mig ett jobb?

Vi gör vårt yttersta för att matcha rätt kompetens med rätt företag i vårt nätverk. Vår ambition är att hjälpa så många som möjligt att hitta sitt drömjobb, men vi kan tyvärr inte garantera något.

Detta är en generell och proaktiv annons, och vi får in nya uppdrag löpande. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan – spännande möjligheter kan dyka upp när som helst!

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 augusti 2024
  • Ansök senast: 30 september 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024