OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett team där samarbete och engagemang är viktiga ledord, har en akademisk utbildning inom ekonomi och kan börja relativt omgående? Då vill vi väldigt gärna träffa dig!
Tycker du om att lära dig nya saker i en spännande miljö? Vill du arbeta i en organisation där det med rätt mindset och engagemang finns många möjligheter att göra karriär?
Arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent hanterar du bland annat kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar samt löpande redovisning och månadsavstämningar. I rollen som ekonomiassistent är ditt huvudsakliga ansvarsområde bolagets reskontraflöde och dess processer vilket bland annat innefattar hantering av leverantörsfakturor, kundinbetalningar, leverantörsutbetalningar, visst bokslutsarbete samt hantering av påminnelser och inkasso.
Lämplig bakgrund
Vi letar efter dig som nyligen tagit examen från universitet/högskola inom ekonomi. Du kanske har haft extrajobb vid sidan av dina studier, antingen inom ekonomi, bank eller inom servicesektorn.
Som person är du framåt, nyfiken och har en vilja att utvecklas och lära dig nya saker. När det kommer till dina arbetsuppgifter är du lösnings- och detaljorienterad, du har förmåga att prioritera och arbetar effektivt.
Viktig information
Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR. Varmt välkommen med din ansökan.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolagetSJR in Scandinavia ABmed dotterbolagenSJR in Sweden AB,Ogunsen AB,SJR IT ABochWES AB.
Titel: Ekonomiassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88