Nu söker vi personlig assistent till pojke på 12 år i Krokom

Arbetsbeskrivning

Jag är en glad kille på 12 år som söker en till två personliga assistenter. Jag bor på Rödön med min familj. Mina intressen är skidåkning, bollsport, fiska,
styrketräna, simning, bygga, spela tv spel och jag tycker om fysisk aktivitet. Det är en fördel att du är i god fysisk form så du orkar hänga med i svängarna och stötta mig i mina aktiviteter. Att arbeta som personlig assistent hos mig innebär att hjälpa mig med allt som jag behöver och tycker om att göra. 

Vi ser gärna både manliga och kvinnliga sökanden, 18 år och uppåt. Det är viktigt att du talar flytande svenska och det vore roligt om du delar mina intressen och att du gillar lek och bus! Vi ser gärna att du är positiv, uppmuntrande, ansvarsfull, lösningsorienterad och kan visa hänsyn. Det är även bra om du har utbildning till personlig assistent/undersköterska eller likvärdigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid urvalet.

Arbetstiderna är varierande mellan dagtid, kvällstid och helger. Du kommer att få ett schema som både är styrt utifrån mina behov och med en viss flexibilitet. Det är dessutom bra om du kan ”hoppa in” och arbeta om extra behov uppstår vid sjukdom eller liknade bland de andra assistenterna.

Bifoga referenser i din ansökan, vi ser gärna att du har referenser från
jobb/skola/praktik samt en privat referens.

Om du är intresserad av extrajobb, är du välkommen att skicka in din ansökan också.

För att få jobba hos minderåriga krävs enligt lag att utdrag från brottsregistret skickas in till oss. Så det är bra, att i samband med ansökan också beställa ett sådant.

Det är ett utdrag ur belastningsregistret vi måste få in enligt lagen 2010:479.

Länk till polisens hemsida för beställning av ett sådant är: http://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4429-LSS-belastningsregistret/

Den person som blir utvald för arbetet kommer först att bokas upp på något eller några arbetspass. Detta för att både vår kund och du som personal ska få känna efter att det känns bra under arbetes gång. Hur detta kommer att läggas upp praktiskt kommer att förklaras närmare vid en eventuell intervju. 

Vi vill ha din ansökan senast den 22/5-16, men tjänsten kan komma att tillsättas före det att ansökningstiden har passerats, så skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt.

 

 

 


Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt kollektivavtal KFS/PASS
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 2 augusti 2016

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


Personlig assistent Kommun: Lund

Personlig assistent Kommun: Lund

30 november 2024