OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en självgående Redovisningskonsult redo för nästa steg i karriären? Har du intresse för affärsrådgivning? Vad sägs om att fortsätta resan som Kundansvarig Redovisningskonsult tillsammans med fantastiska kollegor i ett modernt och växande företag som ligger i framkant gällande digitaliserad redovisning?
Om tjänsten
Som Kundansvarig Redovisningskonsult hos Talenom kommer du att ha ett övergripande ansvar för ett antal nya samt befintliga kunder. Tjänsten innebär i stort sett alla sysslor inom digitaliserad redovisning men fokus ligger på kundkontakter, rapportering, årsbokslut och deklarationer. Kundkontakten är alltså extra central i denna tjänst och det är viktigt att du kan upptäcka kunders olika behov och att du kan kommunicera naturligt med ansvariga på olika nivåer.
På kontoret i Nyköping är vi 14 personer och som konsult hos oss är du en del av ett härligt team med nära samarbete och god sammanhållning. Vi jobbar alltid i team om minst 2 personer runt varje kund, för att säkerställa kompentens och backup.
Talenom arbetar efter ledorden mod, omtanke och vilja som genomsyrar allt vi gör. Med mod menar vi att saker inte ska göras på ett visst sätt bara för att det alltid gjorts så utan du måste ha modet att våga förändra sådant som kan bli till det bättre. Med omtanke förstår du hur tufft det ibland kan vara att driva ett företag. Talenom kan spela en roll genom att stötta, coacha och finnas där för våra kunder och på så sätt förenkla vardagen för dem. Med vilja anser vi att om vi ska lyckas så måste det finnas en stark vilja och tro på det vi gör. Målsättningen är att hela tiden försöka bli lite bättre än vad vi var i går.
Vi söker dig som redan visat prov på att du är en effektiv redovisningskonsult. Du är serviceinriktad och har genomgående visat att du gör vad som krävs för att dina kunder skall bli verkligt nöjda. Om du inte redan är auktoriserad redovisningskonsult så vill vi att du har den ambitionen. Det är viktigt att du har god erfarenhet från ett liknande arbete där du haft fullt kundansvar och skött redovisningsprocessen från ax till limpa inklusive bokslut och deklarationer för flera olika företag. Eftersom Talenom i hög grad har ett digitalt arbetssätt är det önskvärt att du har goda digitala kunskaper. Oavsett vilken bakgrund och vilka ambitioner du har så vill vi att du ska blomstra hos oss och vi kommer att supporta och ge dig utökat ansvar i takt med dina framsteg och resultat samt utefter företagets växande behov.
För att lyckas i rollen behöver du:
några års erfarenhet av direkt rådgivning och kundansvar över ett företags redovisning
vara van vid att hantera ägarfrågor och ha god bolagskunskap
erfarenhet av att driva ekonomiska processerna
kunna göra bokslut och deklarationer självständigt
ha en mycket god kommunikativ förmåga
vara serviceinriktad och ha erfarenhet av kundkontakt
Det är meriterande om du har:
tidigare erfarenhet från revisions- eller redovisningsbyrå
erfarenhet av affärssystem
goda digitala kunskaper
Som person är du målmedveten, självgående och förtroendeingivande. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och du är en prestigelös lagspelare som vill bidra till ett positivt arbetsklimat. För att trivas i rollen och utvecklas inom organisationen ser vi att du är en driven och ansvarstagande person med stort yrkesmässigt engagemang. Du tycker om att etablera nya kundkontakter och brinner för att utveckla befintliga. Vi söker dig som trivs i en miljö där du ges stor möjlighet att påverka ditt arbete och du trivs i en marknad i förändring.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om Talenom
Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och i maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien.
Vår vision är att hjälpa företagare att utveckla sina verksamheter genom att erbjuda tjänster inom redovisning, lönehantering samt rådgivning inom företagsekonomi och skatte-relaterade frågor. Talenom är ett börsnoterat företag som erbjuder trygghet samt moderna digitala verktyg, men med äkthet och sammanhållning som hos ett litet företag. Hos oss får du träffa och hjälpa företagare med tjänster som gör skillnad och skapar mervärde.
Vi erbjuder våra medarbetare en trygg och väletablerad arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Målsättningen är att genom hög kompetens, affärsutveckling, proaktivitet och digitala lösningar ha både de nöjdaste kunderna och medarbetarna.
Ansökan
Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval kommer att ske löpande.
Start: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2023-03-27
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Placering: Nyköping
Har du frågor är du välkommen att kontakta vår kontorschef i Nyköping, anna-carin.gabrielsson@talenom.se eller på telefon 0155-202183.