OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till en myndighet i Solna söker vi nu efter två personaladministratörer till ett konsultuppdrag med start i oktober. Uppdraget omfattar 100% och kommer att pågå till slutet av februari 2019 med möjlighet till förlängning. Vi söker efter dig som är utbildad inom området och har ett par års erfarenhet inom yrket.
Arbetsbeskrivning:
Arbetsuppgifter som Personaladministratör/Rekryterare innebär att du kommer driva och genomföra
rekryteringar till myndigheten, inom ramen för befintlig rekryteringsverksamhet
som finns organiserad hos myndighetens HR-avdelning.
Du kommer ha mycket kontakt med människor och vi ser gärna att du är servicerik samt kundorienterad.
Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen från dialog med beställare, kravställning,
utvärdera cv, genomförande av intervjuer, referenstagning samt följa upp och sammanställa
urvalsprocessen inför avslut mm.
Ditt uppdrag innebär att bidra till en effektiv kompetensförsörjning på myndigheten och som stöd finns en gemensam rekryteringsprocess och gemensamt arbetssätt med rutiner rutiner som bygger på kompetensbaserad rekryteringsmetodik.
Denna myndighet erbjuder en arbetsplats
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
som är till nytta för medborgare och företag
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
med en god balans mellan arbete och fritid.
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning inom personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning.
Minst tre (3) års dokumenterad arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift. Med god kunskap avses obehindrat kunna
tillgodogöra sig information och kommunicera inom detta uppdrag med samtliga kontaktytor.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt system. Med goda kunskaper avses att obehindrat
navigera i MS Office programvaruprodukter.
Goda kunskaper om HR-System som exempelvis Personec, Primula M.fl.
God kännedom om lagar och förordningar på området
Det är meriterande (ej ett krav) om du har erfarenhet av rekrytering inom myndighet
och erfarenhet av arbetspsykologiska tester vad gäller genomförande och utvärdering.
Personligt:
För att passa i detta uppdrag se vi att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, vara positiv
och kundorienterad. Med god kunskap avses att obehindrat kunna tillgodogöra sig information och
kommunicera inom detta uppdrag med samtliga kontaktytor.
Anställningsform:
Visstid
Sysselsättningsgrad:
Heltid
Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön
Övrig information:
Urval sker löpande så välkommen med din ansök redan idag.
Du söker tjänsten via vår hemsida: www.kornboden.se
Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i gelsbygd sedan 1996.
Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Forslund, Kandidatansvarig
Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,
Joel Eriksson, Konsultchef
Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501