Nu söker vi Support Analyst till internationell kund

Nu söker vi Support Analyst till internationell kund

Arbetsbeskrivning

I denna tjänst får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö och ge högkvalificerad support till företagets medarbetare runt om i världen. Du kommer bidra till ett team som är engagerat och kompetent och som värderar arbetsglädje. Som Support Analyst får du chansen att, i en servicedeskmiljö, arbeta med användarsupport/IT-support och hjälpa användarna med IT-relaterade problem.

Vem söker vi?

För den här tjänsten söker vi en person med intresse för, och gärna erfarenhet av, användarsupport, IT support eller servicedesk arbete. Din personlighet är viktig och vi ser gärna att du är framåt som person och bra på att ta initiativ till såväl tekniska lösningar som sociala kontakter. Du är en prestigelös och ansvarsfull kollega som hanterar olika typer av ärenden med engagemang och lösningsfokus.



Vad innefattar tjänsten som Support Analyst?

* Ansvar för supportärenden som kommer in genom företagets olika kanaler
* Samarbeta med ditt team för att analysera, registrera, prioritera och lösa inkomna ärenden
* Överblicka inkommande supportärenden och håller slutanvändaren informerad om processen
* Stötta en variation av användare, både via telefon och e-post
* Tät kontakt med övriga kollegor på servicedesken och på IT avdelningen



Du kommer att vara anställd som konsult hos Experis men arbete och placering kommer att vara hos kund.



Vi ser att du har följande erfarenhet och egenskaper:



* Du talar och skriver flytande på både svenska och engelska
* Du har ett stort intresse för tekniska lösningar och det är meriterande om du även har tidigare erfarenhet av arbete med IT eller teknik
* Du har ett strukturerat arbetssätt och tar ansvar över dina uppgifter
* Du arbetar proaktiv och har god problemlösningsförmåga
* Du trivs med både teamarbete och självständigt arbete
* Du tycker det är roligt att ge bra service
* Du välkomnar förändringar och förbättringar
* Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av IT support via mail eller telefon



Konsulterbjudandet

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!



Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.



Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2020
  • Ansök senast: 2 februari 2021

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024