OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en ny spännande utmaning? Vill du arbeta i en stor organisation med ett härligt team och stor chans till utveckling? Då kan det vara dig vi söker!
Vi söker nu flera handläggare/tulladministratörer till Göteborg.
Om tjänsten
Vi söker dig som är serviceinriktad, engagerad och som trivs med att ha många kontaktytor. Du tycker det är kul med varierande arbetsuppgifter och har förmågan att ligga steget före. I dina arbetsuppgifter ingår det att upprätta tulldeklarationer för ett antal fasta kunder med återkommande uppdrag enligt gällande regelverk.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Administrera tulldeklarationer
• Tolka regelverk
• Klassificera varor
• Ha en god dialog med kunder, Tullverket och andra myndigheter
Vem är du?
För att lyckas i rollen som tulladministratör ser vi gärna att du har erfarenhet från logistikbranschen eller en annan arbetslivserfarenhet samt avslutad gymnasieutbildning. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet inom tullhantering/spedition. Vidare ser vi att du har systemvana och har lätt för att lära dig nya program. Du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift.
Som person ser vi gärna att du har förmågan att skapa goda kundrelationer och du har tidigare arbetat administrativ. Vi ser att du är kreativ, lösningsorienterad och stresstålig i arbetet. I rollen ser vi att du är noggrann, du värdesätter struktur och har fokus i arbetet. Vidare har du en hög servicekänsla samt god kommunikationsförmåga. Du är en lagspelare och uppskattar att arbeta i team men du har även förmågan att jobba självständigt. På denna arbetsplats kommer du bli omgiven av ett drivet och härligt gäng där man dagligen hjälps åt för att uppnå goda resultat!
Vad erbjuder vi dig
Som anställd på KGH blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete ett positivt arbetsklimat och en härlig och trivsam arbetsplats. Du kommer att erbjudas en gedigen introduktion och du kommer att få de bästa förutsättningarna för en bra start.
Vad kan du förvänta dig…
Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.
This is our story. What’s yours?
Om verksamheten
Facilitating Trade for Sustainable Growth!
If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become one of the largest European providers of international trade and customs solutions and services.
Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 28,000 customers each year across Europe. With close to 1300 colleagues operating in 23 countries our business model and customer offering addresses strategy, compliance, operational solutions and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.
KGH is since September 2020 a part of the Maersk family.
I denna rekrytering samarbetar KGH Customs Services med Poolia, vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Elizabeth Darevik, elizabeth.darevik@poolia.se
Tjänsten är på heltid med direkt anställning hos KGH Customs Services i Göteborg.
Urval sker löpande, ansök därför redan i dag, varmt välkommen med din ansökan.