OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DSV – Global transport and logistics
DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career.
Read more at www.dsv.com
Är du inköparen med det rätta drivet och som älskar att göra affärer?! Då kan du vara vår nästa Åkeri-inköpare i DSV-koncernen!
DSV är en globalt orienterad, ambitiös och handlingskraftig koncern med hög puls, som har alla transportprodukter på hyllan. Vi söker nu en åkeri-inköpare / Procurement Specialist till DSV’s verksamhet i Sverige. Inköparen ska ingå i vårt team, där han eller hon tillsammans med 11 medarbetare blir en del av en driven och specialiserad inköpsavdelning.
Vi söker nu dig som brinner för transportbranschen och vill vara ansiktet utåt mot våra åkerier. För att lyckas i rollen måste du vara en grym prisförhandlare och ha fallenhet för att bygga och skapa relationer. Vidare behöver du ha erfarenhet av transportbranschen, kanske har du jobbat ett par år med liknande arbetsuppgifter, trafikledning eller inköp. Vi ser gärna att du redan har ett nätverk av kontakter i branschen.
I rollen som inköpare blir din huvudsakliga uppgift att ta ansvar för inköpsprocessen av åkerier i inrikes trafik. För att möta efterfrågan behöver du hitta nya potentiella åkerier som vill samarbeta med DSV. På daglig basis kontaktar du och bygger relationer med nya och befintliga åkerier samt kommunicerar/samordnar behovet av bilar med trafikchefen för respektive trafikområde. I samband med avslut, prisförhandlar du och upprättar avtal.
Vi söker dig:
Vi söker en självgående, driven och utåtriktad person som snabbt tillgodogör sig de kunskaper som behövs för att lyckas! Du är lösningsorienterad och du har en god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på egen hand. Vidare är resultat och ekonomiskt sinne av största vikt, samt förståelse för uppföljning av inköpsarbete och dess process.
Vi förväntar oss att du blir en del av DSV’s drivna kultur med strävan att alltid utvecklas, vill växa och ha roligt på jobbet! Du blir snabbt en av oss och kontaktar på eget initiativ de åkerier som behövs för att kontraktera överenskommet antal bilar .
Vi vill att du:
* Har arbetat inom transportbranschen i minimum 1 år och har god förståelse för termer och begrepp inom branschen och hur inrikes trafikproduktion fungerar
* Har kontakter inom åkeri-branschen
* Har en mycket god relationsskapande och kommunikativ förmåga
* Är en skicklig förhandlare samt kan med lätthet analysera utfall
* Är bekväm med att använda datorn som arbetsredskap och besitter grundläggande kunskaper i Officepaketet
* Har grundläggande kunskaper vad gäller lagar och förordningar kopplat till branschen, exempelvis kör- och vilotidsregler
* Har en avslutad gymnasieutbildning
* Talar och skriver flytande svenska och engelska. Fler språk ser vi som meriterande
* Har B-körkort
Vi ser det som meriterande:
* Du har arbetslivserfarenhet, till exempel trafikledning, sälj eller annan relationsskapande roll
* Erfarenhet av en inköpsroll inom transportbranschen, gärna från inrikessidan
Vill du bli en del utav vårt team?
Är du intresserad och vill veta mer om tjänsten, kontakta Ylva Karlsson: ylva.karlsson@dsv.com
För nyanställningar i DSV kommer vi inför slutprocessen i rekryteringen att begära in Utdrag ur
brottsregistret ifrån dig.
Övrigt:
Tjänsten är en prov-/tillsvidareanställning på heltid med tillsättning snarast. Placeringsorten är flexibel beroende på var du är bosatt i landet. Ett par resdagar per månad kan förekomma i tjänsten.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så ansök gärna redan idag!