OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arcus är ett utbildning- och jobbförmedlingsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en leverantör till Arbetsförmedlingen.
I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på över 100 orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.
Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!
Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den leverantör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända leverantör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!
Arcus är sedan 2022 en del av YA koncernen där vi tillsammans är ca. 900 medarbetare i hela Sverige.
Om tjänsten
Vill du vara en del av ett dynamiskt team som strävar efter att säkerställa utmärkt kvalitet och effektivitet? Nu utökar vi vårt team ytterligare!
Vi på Arcus söker en engagerad och resultatinriktad Kvalitetskoordinator för att leda och stärka vårt kvalitetsarbete. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att vår personal följer gällande avtal och bidra till att förbättra våra processer och resultatredovisningssystem.
Huvudsakliga ansvarsområden
• Ledning av Arcus regionala kvalitetsarbete genom att säkerställa konsekvent och korrekt efterlevnad av avtal, arbetssätt och metoder.
• Utföra kontroller i våra administrativa system samt utbilda medarbetare i områden där förbättring behövs.
• Följa upp och säkerställa att Arcus resultatredovisningar och rapportering är noggrant och i linje med våra system. Stödja vid uppföljning av resultat.
• Stötta ledningen vid implementering av förändringar i verksamheten kopplade till avtalsuppdateringar, arbetssätt och nyheter från myndigheter.
• Arbeta enligt metoder framtaga av Arcus för att säkerställa enhetliga arbetssätt och processer.
• Främja samverkan mellan olika affärsområden och aktivt bidra till Arcus övergripande utveckling och synergier.
Meriterande
• Arbetat inom webbstödet KA och Mina sidor för fristående aktörer (FA).
• Arbetat i olika deltagarsystem, exempelvis Workbuster.
• Väl bekant med Officepaketet
Kvalifikationer och egenskaper
• Relevant utbildning och erfarenhet inom kvalitetsstyrning och processförbättring.
• Stark analytisk förmåga och noggrannhet i arbete med system och resultatredovisning.
• Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor för att arbeta med olika nivåer av organisationen.
• Förmåga att driva och implementera förändringar och förbättringar.
• Självgående och initiativrik med förmåga att arbeta i en dynamisk och snabbrörlig miljö.
• Engagemang för att uppnå högsta kvalitet och ständig förbättring.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning
100%
Tjänstgöringsort
Skövde
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-13. Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida.
Kontaktperson
Avtalschef: Sara Yaghi
E-post: sara.yaghi@arcus.nu
HR: HR@arcus.nu
Om du är en passionerad och driven individ som vill spela en avgörande roll i att förbättra kvaliteten och effektiviteten hos Arcus, så ser vi fram emot din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!