OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi står i startgroparna att öppna en helt ny destination inom Världens mat i Rosengårds Centrum. Vi kommer att erbjuda ett spännande sortiment från världens alla hörn: Färskvaror, Kolonial, Eget bageri, Chark, Restaurang och ett nytt tänk kring Special/Non Food. Allt för att tillgodose våra kunders önskemål!
Nu finns möjligheten att söka rollen som Admin/Personalchef till ett helt nytt mat- och butiksutikskoncept i Rosengård Centrum. Vårt sortiment kommer att bli spännande med fokus på att spegla den mångkulturella befolkningen som är våra kunder. Vi står precis i startgroparna och du kommer att få stora möjligheter att påverka utvecklingen mot att bli det mest attraktiva i närområdet då rollen innefattar stort ansvar för att utveckla rutiner och system inom Persona, Administration, Budget, Inventeringar mm.
Utöver ovanstående arbetar du för att säkerställa och utveckla dina verksamheten enligt bolagets värderingar och målsättningar utifrån rollbeskrivningen.
Du ingår i husets ledningsgrupp.
I ansvarsområdet kan nämnas:
• Säkerställa att administrativa rutiner håller hög nivå och kommuniceras/tillses att de efterlevs.
• Framtagande av budgetunderlag inom ansvarsområdet.
• Stödja Avdelningsansvariga/Säljchefer i deras arbeta med bemanning/schemaläggning och övriga personalärenden.
• Ansvar för lönehantering och inrapportering.
• Utveckla manualer och arbetssätt och följa upp att de efterlevs.
• Tillsammans med Butikschef för rutiner och genomförande av inventeringar.
• Trivs med att arbeta såväl strategiskt som operativt.
Din profil
• Du har minst 3 års erfarenhet av Dagligvaruhandeln och ovan beskrivna ansvarsområden, eller likvärdigt.
• Du har en avklarad gymnasieutbildning med inriktning ekonomi, eller liknande och god insikt i butiksekonomi och rutiner kopplade till retail/butik ur ett personal/administrativt perspektiv.
• Du är en god kommunikatör och van att informera och utbilda för att få personalstyrkan att följa butikens regelverk och rutiner.
• Du är van att medverka i utvecklandet av fungerande rutiner och processer och motiveras av att hålla en god struktur.
Kanske arbetar du i dag som Adminassistent i liknande verksamhet eller inom HR kopplat till retail och känner att det är dags att ta nästa steg och därmed få ett utökat ansvar i skapandet av en helt ny matvarudestination.
Vi strävar efter att ha en personalsammansättning som speglar samhället i stort, så om du har en passion för matkultur från andra länder och talar något ytterligare språk utöver svenska så ser vi det som meriterande.
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Bifoga gärna CV och personligt brev i PDF-format till din ansökan. Vi tillämpar bakgrundskontroller och personlighetstester som urvalskriterier i alla rekryteringar.