OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr.
Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma framtidens medborgare i ett "smartare" Stockholm.
Nya Elementar är en kommunal F-9 skola som ligger i Bromma. Närheten till naturen och stadens centrum gör skolans läge mycket attraktivt. 1999 öppnade Nya Elementar upp dörrarna för en verksamhet i en nyrenoverad funkisskola. Här ges eleverna likvärdig tillgång till IT och därmed bättre möjlighet till kunskap som förbereder dem till det digitaliserade samhället. Under Nya Elementars ledning drivs även Bromma Kyrkskola (F-2, 84 elever, 10 personal).
Vår verksamhet består av F-9 grundskola och anpassad grundskola. Nya Elementars vision är att:
"På Nya Elementar utvecklar du förmågor som stärker dig som individ så att du kan vara medskapare till en hållbar värld"
För att bättre kunna utnyttja digitaliseringens möjligheter i undervisning och administration så har vi på Nya Elementar sett till att vi har likvärdig tillgång till digitala verktyg (1-1) och insatser för kompetensutveckling för elever och personal, varje vecka. Syfte är att nå en högre måluppfyllelse hos elever och särskilt gynna elever i behov av särskilt stöd. För oss är det viktigt att skolan känns och är meningsfull på riktigt, både för elever och personal.
På Nya Elementar tillhör alla medarbetare ett arbetslag. Vår styrka är vårt arbetslagsöverskridande kollegiala och kollektiva lärande. På skolan finns flera skolutvecklingsgrupper (t.ex. IKT, FoU-projekt, Globala målen) som driver lärande genom att organiserar föreläsningar, workshops, teachmeets mm. för skolans personal.
Egenskaper som är meriterande är samarbetsförmåga, initiativförmåga, förändringsbenägenhet, helhetstänkande och intresse för det datalogiska tänkandet.
Som pedagog på Nya Elementar ska du vara en tydlig ledare, ha en förmåga att skapa ett bra klimat samt ha en utvecklingsbenägen syn på heldags lärandet där du lyckas få med dig eleverna.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en elevassistent som ska stötta en elev med diabetes under elevens hela skoldag.
Du ska vara ett stöd för eleven i hanteringen av sin diabetes, du ska finnas som stöd men också hjälpa eleven att vara självständig kring sin diabetes. Du ska vara lättlärd, lyhörd och snabbt uppmärksamma elevens behov kopplat till sin diabetes. I övrigt är eleven självständig och då finns du som stöd för övriga elever. Du ska vara flexibel och ha lätt för att få kontakt med barn och vuxna. Du ska vara självständig, trygg, stabil, orädd, flexibel, en god vuxenförebild och ha lätt att kunna arbeta under tidspress. Du ska ha lätt för att samarbeta med vårdnadshavare, och du ska ha lätt för att skapa goda relationer med barn och vuxna. Du ska vara en lagspelare och ta initiativ till olika aktiviteter och projekt som barn och ungdomar tycker är roligt och som inte enbart är kopplat till diabetes.
Arbetsuppgifter
Du följer eleven under lektionstid och under eftermiddagen arbetar du på skolans fritidsklubb i årskurs 4-6. Ditt huvuduppdrag är kopplat till elevens behov att få stöttning kring sin diabetes. Ditt övriga uppdrag är att arbeta i klass under skoldagen och stötta olika elever i sitt skolarbete. På eftermiddagen arbetar du med övriga kollegor och ansvarar för olika aktiviteter på skolans fritidsklubb.
Kvalifikationer
Om du har erfarenhet av diabetes så är det en fördel men det är inte ett måste. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du är lättlärd och ser möjligheter istället för hinder.
Du ingår i ett arbetslag i årskurs 4-6 och en del av uppdraget innebär också att hjälpa till att sprida kunskapen om diabetes så att fler i personalgruppen blir trygga med att stötta elever med diabetes.
Du är en lagspelare och har en positiv inställning till ditt arbete. Du ska ha lätt för huvudräkning och kunna läsa av tabeller, diagram och utifrån dem kunna fatta snabba och korrekta beslut kring doseringar och värden.
Vi ser gärna att du har arbetat med barn och ungdomar tidigare i skolan värld och har du erfarenhet av diabetes så är det en fördel.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.