OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
I våra skolor ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential.
För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska alla våra lärare:
- Ta ansvar för och ha insikt om elevernas resultat, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov
- Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas
- Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande
- Ta ansvar för relevant kompetensutveckling för att utvecklas och växa i professionen
Arbetsplatsbeskrivning
Nya Elementar är en kommunal F-9 skola som ligger i Bromma. Närheten till naturen och stadens centrum gör skolans läge mycket attraktivt. Skolans vision: “På Nya Elementar utvecklar du förmågor som stärker dig som individ så att du blir medskapare till en hållbar värld”, känns ständigt aktuell. Vår verksamhet består av F-9 grundskola, förberedelseklass, SU-grupp och grundsärskolan.
För att bättre kunna utnyttja digitaliseringens möjligheter i undervisning och administration har alla elever och all personal en likvärdig tillgång till digitala verktyg och insatser för kompetensutveckling. På Nya Elementar tillhör alla medarbetare ett arbetslag. Vår styrka är vårt arbetslagsöverskridande kollegiala lärande. På skolan finns flera skolutvecklingsgrupper som driver det kollegiala lärandet genom att organisera t.ex. föreläsningar och workshops för skolans personal. Vi söker dig som har lärarlegitimation och vill arbeta utifrån ett tydligt elevfokus.
https://nyaelementar.stockholm.se/
Nu söker vi två speciallärare till högstadiet med inriktning matematikutveckling och/eller språk-skriv- och läsutveckling.
Ditt nya arbete
Du kommer i rollen som speciallärare tillsammans med biträdande rektor, lärare och elevhälsan bidra till att elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och sin personliga utveckling. Detta för att de utifrån sina egna förutsättningar ska kunna utvecklas så långt som möjligt enligt utbildningens mål. I ditt arbete förväntas du bland annat föreslå insatser och anpassningar för elever i behov av detta och medverka i, kartläggningar, upprättandet av utredningar och åtgärdsprogram samt uppföljning och utvärdering av dessa.
Som speciallärare arbetar du också praktiskt med att ge elever stödinsatser och undervisa individuellt, i grupp och i ordinarie undervisningssituationer. Du kan vid sidan av detta ha en konsulterande och handledande roll gentemot kollegor, övriga kollegor i elevhälsan och skolledning och utvecklar i nära samarbete med lärare, pedagoger och skolledning arbetet i klassrummet och på skolan stödet för elevers utveckling mot målen.
Du kommer vara en del i elevhälsan på skolan och delta i det förebyggande och hälsofrämjande arbetet på skolan så att skolans alla elever får ett adekvat stöd. Arbetet innebär många kontaktytor med elever, personal, vårdnadshavare och externa kontakter.
Du ingår i ett arbetslag på högstadiet med lärare samt i ett sammanhang med andra speciallärare som tillsammans arbetar för att utveckla ett inkluderande förhållningssätt över hela skolan. Här finns möjligheter att utvecklas, få fortbildning och ta del av det senaste inom skolforskning och specialpedagogik.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa på högstadiet. Vi vill också att du har specialpedagogexamen alternativt speciallärarexamen med inriktning mot matematikutveckling och/eller språk-skriv- och läsutveckling.
Vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten och lägger stor vikt vid följande kompetenser och personlig lämplighet:
Du har förmåga att
- organisera och prioritera arbetet utifrån givna ramar, och utifrån alla elevers behov
- planera, genomföra och följa upp insatser för elever
- se det kollegiala lärandet som en utgångspunkt för att skapa ny och fördjupad kunskap
- reflektera och tillägna dig resultatet av aktuell forskning och utvecklingsarbete
- ta till dig ny kunskap om digitala verktyg och arbetssätt samt använda dem i vardagen
Du har god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer då arbetet innebär många kontaktytor med elever, personal och vårdnadshavare. Du arbetar självständigt och har samtidigt en generös inställning till att ta in andras kunskap och att dela med dig av din egen. Du har ett prestigelöst förhållningssätt, och du ser vikten av att utvecklas tillsammans med dina kollegor. Du tar initiativ och är villig att förändras då nya förutsättningar uppkommer.
Vi ser fram emot din ansökan!
Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Som lärare i Stockholms stads skolor har du möjlighet till både handledning och coachning. Vi satsar på karriärtjänsterna förstelärare och lektorat. Låt dig inspireras av vårt breda utbud av kompetensutveckling. Läs mer på http://pedagogstockholm.se.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel
Kontaktpersoner på detta företaget
Rosa-Lill Johansson
0850834602
Annica Pinton
0850841515
Åsa Darby
0850821640
Åsa Bölin
0850832772
Anette Madsen
0850832770
Gunilla Dahl, Rekryteringskonsult
08-508 11 738, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
Bengt Axelsson, Biträdande rektor
bengt.axelsson@stockholm.se
Malin Bergalw
0768-251509, 08-50843363
Cecilia Grahn, Biträdande rektor
08-508 42 763, cecilia.grahn@stockholm.se
Sara Wickert
08-50841715