OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gaiam är världens största yogamärke, huvudkontoret finns i New York, USA och Gaiam's Europeiska huvudkontor finns i Billdal, Göteborg. Gaiam omsätter över 2 miljarder kronor och är världens absolut största tillverkare av yogamattor och tillbehör. Under 2021 kommer även säljkontor att etableras i England och Tyskland.
Det Europeiska kontoret ansvarar för försäljning, marknadsföring, customerservice och produktion för den europeiska marknaden. Vårt stora lager finns också i Billdal. Vi har haft ett mycket framgångsrikt 2020 och Gaiam är nu ett marknadsledande yoga varumärke i många europeiska länder.
"Everybody bends" - Alla kan yoga, och alla skulle må bättre av att ta del av de hälsofördelar som yogan ger. I Nordamerika är yoga en folksport, det är lika vanligt som att styrketräna eller springa. Vi ser det som en utmaning att göra yogan tillgänglig för ALLA européer.
Vi söker nu en medarbetare till vår customerservice i Billdal.
Att arbeta hos oss
Att arbeta med världens största yogavarumärke på en marknad med enorm tillväxt och potential är; motiverande, givande och utvecklande. På vårt kontor är alla delaktika och engagerade i vad vi gör och hur. Kontoret är öppet och socialt, omringat av kontorsrum, vilket gör det naturligt att mötas ofta för diskussioner, genomgångar och möten. Här stöttar, peppar och hjälper vi varandra.
Det lättåtkomliga kontoret ligger vid Kungsporten, beläget precis intill väg 158 mellan Göteborg och Kungsbacka. Goda pendlingsmöjligheter med närliggande busshållsplats cirka 200 meter från vårt kontor. Gratis parkeringsmöjligheter alldeles utanför kontoret för den som tar bilen till och från jobbet.
Tjänsten vi söker
Vår customerservice är inkörsporten till Gaiam. Här tar vi emot förfrågningar från potentiella kunder, besvarar frågor från existerande kunder, hanterar orders och mailar ut säljande erbjudanden till vår kundbas. Du kommer att få huvudansvar för kontakt med många av våra kunder. Vi hanterar även reklamationer och allmäna kundtjänstärenden. Customerservice är även ansvariga för våra webshopar som uppdateras kontinuerligt mot lagerstatus och nya artiklar.
Tjänsten är heltid med fast anställning, men möjlighet till deltid. Tjänsten tillsätts 1 februari 2021.
Vi söker dig
Som äskar att arbeta administrativt, är strukturerad och noggrann både i arbetet och personligen. Du behöver vara serviceinriktad, tycka om att hjälpa till och uppskatta kontakten med kunder. Du ska jobba bra i grupp och trivas att vara på kontor då vi enbart jobbar härifrån. Vi söker dig som utöver ovan har lätt att anpassa dig till förändringar och är en positiv samt glad person.
Vår customerservice jobbar mycket i Visma och Excel, så goda förkunskaper i dessa program är meriterande. Som huvudkontor för kunder över hela Europa så krävs god tal- och skrivförståelse i Engelska. Då kontoret ligger i Sverige så krävs god tal- och skrivförståelse även i Svenska för intern kommunikation samt till våra Skandinaviska kunder.
Besök gärna www.gaiam.com och www.gaiameurope.se för en god inblick i våra produkter och i vårt företag.
Vi önskar att du i ditt personliga brev beskriver din personlighet samt vad du kan tillföra oss administrativt. Vi ser gärna att du skriver ditt personliga brev på engelska.
Vi ser fram emot din ansökan som vi tar emot fram till 10 december. Ansökan enbart via mail: robin.brander@gaiameurope.se