OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
I våra skolor och på våra fritidshem ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential.
För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska alla våra lärare i fritidshem/fritidspedagoger:
- Planera, genomföra och utvärdera verksamheten med utgångspunkt från nationella mål och riktlinjer.
- Tillämpa en variation av arbetssätt, uttrycksformer och lärmiljöer.
- Erbjuda en meningsfull fritid som utgår ifrån elevernas behov, intressen och erfarenheter.
- Inta ett demokratiskt och empatiskt förhållningsätt. Där god omsorg kombinerat med undervisning, tillsammans stimulerar elevens utveckling och lärande
Arbetsplatsbeskrivning
Nybohovsskolan är en F-6 skola med cirka 200 elever och ligger uppe på Nybohovshöjden i en växande del av Liljeholmen. Skolan omringas av skog och ger optimala möjligheter för uteverksamhet. Skolan har en fantastisk närmiljö med en stor skolgård, flertal lek- och klätterställningar.
Nybohovsskolans byggstenar är lärande, undervisning, trygghet och studiero. Vi lägger all fokus på kunskapsuppdraget genom att våra byggstenar och fysisk hälsa värderas högt och leder skolans
aktiviteter.
Vår skolmiljö präglas av lärande, kreativa uttryck, delaktighet och elevinflytande.
Skolans organisation består av tre arbetslag; F-1, 2-3 och 4-6. Varje arbetslag leds av en arbetslagsledare.
Gå gärna in på vår hemsida och Instagram för mer information om vår verksamhet:
https://nybohovsskolan.stockholm.se/
https://www.instagram.com/nybohovsskolan/
Arbetsbeskrivning
Vi söker en speciallärare F-6 som
- är en del av skolans elevhälsoteam,
- ger särskilt stöd/undervisar elever enskilt och i särskilda undervisningsgrupper,
- observerar, kartlägger och planerar insatser för enskilda elever, grupper och klasser,
- handleder/ger konsultation till pedagogisk personal kring gynnsamma fysiska lärmiljöer, extra anpassningar i undervisningen, ger stöd i det pedagogiska arbetet utifrån ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt,
- kartlägger hinder och framgångsfaktorer i lärandemiljön,
- förser elever med alternativa pedagogiska verktyg för de elever som behöver,
- bidrar i arbetet till att skapa generella och praktiska anpassningar i lärmiljön på individ-, grupp- och organisationsnivå,
- ger stöd i upprättande och utvärderingar av handlingsplaner/extra anpassningar och pedagogiska utredningar,
- skriver och utvärderar åtgärdsprogram utifrån rektor beslut,
- övervakar elevernas måluppfyllelse och insatserna gjorda för elever i behov av extra anpassningar och särskilt stöd,
- samordnar pedagogiska insatser för eleverna som är i behov av särskilt stöd,
- tar del av externa utredningar och samordnar insatser på skolan och
- organiserar och genomför elevhälsomöten med arbetslag, enskilda lärare, vårdnadshavare och externa aktörer
Kvalifikationer
- Erfarenhet och kompetens av ovanstående arbetsbeskrivning samt
- Legitimerad lärare
- Speciallärare eller specialpedagogexamen
- Dokumenterad erfarenhet, utbildning och hög kompetens i handledning av pedagoger
- Erfarenhet, kunskap och hög kompentens i kartläggning av elevers kunskaper och kunskapsutveckling inom olika områden
- Erfarenhet och kompetens kring IKT, digitala hjälpmedel för elever i behov av särskilt stöd
- Kunskap och skicklighet i skriftlig dokumentation
- Mycket god kommunikativ förmåga, flexibel samt har en mycket god förmåga att skapa relationer med elever och skolans pedagoger
- Kommunicerar utifrån ett lösningsfokuserat perspektiv och är respektfull i varje möte med elever, kollegor och vårdnadshavare
- Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
Välkommen in med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Artiklar i detta ämnet
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel