OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
QlikTech är ett mjukvaruföretag inom business intelligence med fler än 12 000 kunder i 97 länder.Bland QlikTechs kunder kan nämnas Tetra Pak, Deutsche Telekom, Reuters, 3M, Colonial Supplemental Insurance och BMW.QlikTech är privatägt och stöttas av riskkapitalbolagen Accel Partners, Jerusalem Venture Partners och Industrifonden.Företaget grundades i Sverige och har idag sitt huvudkontor i Radnor, Pennsylvania, med dotterbolag i Australien, Singapore, Indien, England, Tyskland, Holland, Frankrike, Spanien, Australien, Finland, Danmark och Sverige.Fler än 850 företag runt om i världen är partners till QlikTech.I Norden jobbar ca 180 personer på kontoren i Lund, Stockholm, Göteborg, Linköping, Helsingfors och Köpenhamn.Nu fortsätter vi att växa och söker en driven medarbetare inom Telemarketing till Stockholm.Du kommer att rapportera till vår Marketing Director Nordics och ingå i vårt marknads-team som i dagsläget består av 5 personer.Vi erbjuder: Ett arbete i en dynamisk miljö, där den ena dagen aldrig är den andra lik, där du arbetar i ett tätt sammansvetsat team med många dagliga kontakter både externt och internt.Du får också en möjlighet att arbeta med en inspirerande produkt i en flexibel och internationell arbetsmiljö med möjligheter för dig att växa både professionellt och som individ.Viktigaste arbetsuppgifterna: Du kommer att göra ca 120-140 telefonsamtal per vecka till ca 40 företag inom olika branscher.Målen med samtalen är att få till ett möte för våra Account Managers.Du förväntas kunna identifiera kundens behov och uttrycka detta tydligt till den som är ansvarig Account Manager.Dokumentation i vårt CRM-system är en viktig del av arbetet liksom den täta kontakten med Account Managers.Du ingår i ett team av BDR's (Business Development Representatives) på såväl nordisk som global nivå.I de avstämningar som hålls regelbundet förväntas du dela med dig av dina erfarenheter och kunna driva diskussioner och samarbete framåt.Du kommer att arbeta nära vår marketing manager, våra externa telemarketing-leverantörer och våra Account Managers. Vad vi letar efter: Att ha arbetat med telemarketing i några år är ett absolut krav.Har du arbetat med telemarketing inom IT-branschen är det meriterande.Du behärskar engelska både i tal och skrift eftersom vårt koncernspråk, våra processer och program alla är på engelska.Din svenska är också god eftersom majoriteten av kundkontakterna sker på svenska.Du är en uthållig och driven person som är en god lyssnare.Du har förmåga att snabbt sätta dig in i kundens behov och har modet att kunna ta en diskussion med en kund utifrån det material du läst in.Att det du gör resulterar i affärer för företaget, är en stor drivkraft hos dig.Du har erfarenhet av att logga dina samtal och dokumentera ditt arbete i någon form av CRM-system. Välkommen med din ansökan senast den 22 februari.