OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
About Hillebrand Group
Hillebrand was founded in 1844 in Mainz, Germany. The company is a world leading forwarding, transport and logistics provider to the alcoholic beverage industry, bulk liquids industry and products that require special care. Through its global network, Hillebrand manages logistics and transport for any quantity, from a single bottle to bulk, from all origins to all destinations, for all modalities. The group is known for its tailor-made solutions to improve efficiency in its customers’ supply chain. Hillebrand generates revenues of approx. EUR 1.4 Billion with a team of 2,700 professionals located in 90 countries. We’re not just freight forwarders, we transport much more than products. We transport the passion with which they have been dreamt, thought, created, treated, kept, and cared for. And we at Hillebrand are in charge of carrying all of that in the best conditions possible, something we know exactly how to do, and that we are passionate about doing.
We will continue our growth journey, expanding our horizons, supported by our skilled and experienced teams. Our people are passionate about logistics and the commodities we ship. They understand how much the logistics process matters to our customers. At Hillebrand we will keep on building winning teams and develop our people to be best company to work with and for.
For more information https://www.hillebrand.com/
Till Kundserviceavdelningen söker vi nu en Transportspecialist där du tillsammans med övriga kollegor i teamet ansvarar för att kvalitetssäkra såväl servicenivå som transporter.
Arbetsuppgifter i korthet
• Transportbokningar
• Transportplanering
• Kontakt med internationella leverantörer och samarbetspartners
• Kostnadsanalyser
• Uppföljningar
Vem söker vi?
Vi söker dig som är affärsmedveten med bred kunskap och spetskompetens inom biltransporter. Du är van att arbeta i den internationella hetluften där högt och effektivt tempo ofta råder.
I teamet finns kollegor som är stjärnor på service, du ska vara en stjärna och experten man rådfrågar och som har den bredaste kunskapen inom transport. Det kan t e x handla om att hitta underleverantörer att ta hjälp av och att ha en tydlig plan för när den ska träda in. När plan A, B och C inte fungerar, det är då du kommer med plan D som ett *ess* ur bakfickan. Det var kanske en liten överdrift, men det skulle mycket väl vara möjligt scenario.
I övrigt har du mycket god kännedom om spot-marknaden och är van att jämföra, kontrollera och förhandla priser och lastkapacitet. Ditt ansvarsområde är främst samlastningar inom Europa.
Du ska ha lätt för att samarbeta, är stresstålig och flexibel i ditt arbetssätt och van att hantera de utmaningar som uppstår i det dagliga arbetet. Vidare besitter du förmågan att organisera, strukturera och planera dina arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov.
Goda kunskaper i svenska och engelska är nödvändiga i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du kan andra språk, tex italienska eller franska.
Ansökan
En avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter och du söker enkelt genom att registrera ditt CV genom att klicka på ansökningsknappen nedan eller med din Linkedin-profil. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hannah Cheadle hannah.cheadle@firstreserve.se. Med hänvisning till GDPR och din integritet har vi ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ida Wiklund
+46 08-705 80 66, +46 070-272 05 15
Peter Nyström
+46 08 705 80 51, +46 070 279 81 03
Sandra Solomon
+46 087058063, +46 0702798342
Johanna Östberg
+46 0702701167
Viveka Holm
08-7058064, 070-2798321
Pouneh Sahlin
08-705 80 65