OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Energi är vårt bidrag till människors livskvalitet - varje dag.Med över 32 000 medarbetare erbjuder Vattenfall ett brett utbud av tjänster inom el och värme till miljoner kunder i norra Europa.För våra kommande utmaningar behöver vi människor som helhjärtat engagerar sig för våra kunder och för en hållbar samhällsutveckling - människor som du. Nyexad Akademiker till Stockholm inom kundfrågor Vad kommer du att få göra under projektanställningen?På arbetet vid Vattenfall Nordens kundombudsman kommer du att ha mycket, både muntliga och skriftliga, kontakter med kunder, myndigheter och konsumentföreträdare.Du ska utreda kundärenden, samråda med kund och berörd Vattenfallorganisation och lämna förslag till beslut.I Kundombudsmannens arbetsuppgifter ingår att utveckla rutiner och bemötande av kunder.Du kommer eventuellt också att delta i ett projektarbete om elmarknaden i invadrartäta områden där Vattenfall äger elnätet. Vem är du?För att trivas hos oss och med arbetsuppgifterna så tror vi att Du är en person som: - är analytisk och logisk - har intresse för avtals- och konsumenträttsliga frågor - uttrycker Dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska - är målfokuserad och stresstålig - har god kommunikationsförmåga Kunskaper i övriga språk är meriterande.Kunskap om den konsumenträttsliga lagstiftningen och/eller Ellagen och gällande föreskrifter inom elmarknaden är också meriterande. Vem söker vi?Vi letar efter dig som har en akademisk examen från januari 2006 till augusti 2007 som Samhällsvetare, Civilekonom eller Jurist. Vi vill att du kan börja i augusti 2007.Projektanställningen varar i 12 månader. Välkommen med din ansökan och meritförteckning samt personligt brev senast den 2 april via vår hemsida www.vattenfall.se/student, använd knappen "Ansök direkt" i annonsen. Vattenfall ska ha alkohol- och drogfria arbetsplatser och tillämpar därför drogtestning före nyanställning.I Vattenfall är vi övertygade om att mångfald leder till utveckling.Vi arbetar därför för en jämn könsfördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Lars-Göran Johansson, Ledarna, 0971-103 60 Kundombudsmannen ska vara kundens röst i företaget och bidra till att utveckla rutiner och bemötande så att det uppfattas av kunderna som rimliga.Kundombudsmannen ska också kunna hjälpa kunder i ett enskilt ärende om kunden är missnöjd med den ordinarie kundhanteringen i Kundservice.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingela Skoog
Rekryterare Karin Alexandersson
072 246 96 92
Rekryterare Karin Alexandersson
072- 246 96 92
Rekryterare Karin Alexandersson
072- 246 96 92
Rekryteringskonsult Eva Häger
08-739 50 00
Rekryteringskonsult Karin Alexandersson
0722469692
Ingela Skoog
08-739 50 00
Rekryterare Karin Alexandersson
070- 36 32 413
Rekryteringskonsult Maria Rabb
0707775546
Rekryteringskonsult Maria Rabb
070-7775546