Nyexad arkivarie? Vill du komma ut på uppdrag?

Nyexad arkivarie? Vill du komma ut på uppdrag?

Arbetsbeskrivning

Har du nyligen avslutat eller är på väg att avsluta din akademiska utbildning inom arkivering eller dokumenthantering och är på jakt efter ett kortare uppdrag på myndighet? Har du erfarenhet från Sharepoint och lätt för att samarbeta med andra och är nu ute efter arbete på en meriterande arbetsplats?
Om tjänsten
Uppdraget kommer att utföras på en statlig förvaltningsmyndighet i Stockholmsområdet
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att jobba med att få ordning på myndighetens US arbetsrum. För detta måste du ha kunskap och ha arbeta med sharepoint sedan tidigare. Du ska ha erfarenhet från att ha arbeta som Designer i arbetsrum med att göra nya bibliotek och listor. Du måste även förstå och ha erfarenhet från att sätta upp ny metadata struktur. Du måste ha förmåga att tillsammans med myndighetens medarbetare gå igenom gamla arbetsrum med mappstruktur och designa om till metadata struktur.
Dina egenskaper
Kunna jobba självständigt. Det är viktigt att kunna ge förslag på lösningar, fatta beslut och kunna avgöra vad som behöver förankras
Kunna förstå sammanhang och kunna göra utvärderingar om olika lösningar
Kunna resonera och argumentera för och emot olika lösningar
Kunna pedagogiskt kunna förklara strategi och taktik med att genomföra förändring och förklara nyttan med förändringen.

Låter detta som en rolig utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Studerat arkivkunskap eller likvärdig utbildning
Kunskaper i Sharepoint
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Plus i kanten:
Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public 360, W3D3, Platina, Iipax One Visual Arkiv m.fl.)
Kunskap i standarder som OAIS, METS, PREMIS, PAIMAS.

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag på en månad med start 2021-10-01 till och med 2021-10-31
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32405 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juli 2021
  • Ansök senast: 18 augusti 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Arkivarie

Arkivarie

1 augusti 2022

Arkivarie

Arkivarie

8 augusti 2022

Arkivarie

Arkivarie

8 augusti 2022

24 augusti 2022