OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Framtiden AB
Gillar du problemlösning? Tycker du om att ha kundkontakt? Då kan den här tjänsten vara något för dig
Dina arbetsuppgifter
För den här tjänsten kommer du arbeta team och lösa tekniska problem som Service Desk inte kan ta hand om. Du ska tycka om att lösa problem och gärna grotta ner dig i teknik. Kan teamet inte lösa uppgiften är det deras ansvar att skicka vidare problemet inom organisationen och hålla kunden uppdaterad. Tanken är att du kommer vara kundens röst inom företaget och hålla i dialogen med kund. Du kommer även få arbeta proaktivt för att förbättra service och produktkvalitet.
Om företaget
Vår kund är en framstående leverantör av lösningar för driftsäkerhet, nätverksövervakning och testverktyg till ledande teleoperatörer, internetleverantörer och tillverkare av nätverksutrustning över hela världen. Med sin innovativa produktportfölj stödjer de hela livscykeln för nya tjänster och teknologier, från design och funktions- och stresstester under utvecklingsfasen till driftsättning, övervakning och administration av aktiva fasta nätverk, mobilnätverk, IP-nätverk eller konvergerande nätverk. Ända sedan företaget grundades i Stockholm 1983, har de varit ett tillväxtföretag och idag är de ett av Sveriges snabbast växande företag, med en global marknadsnärvaro och kunder i över 50 länder.
Din profil
- Du ska vara högskoleingenjör inom datateknik eller motsvarande
- Du ska ha goda kunskaper i Linux och MySQL
- Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska
- Du ska ha ett intresse för mobila nät
- Det är meriterande om du har erfarenhet av supportarbete.
För att trivas i rollen tror vi att du gillar att arbeta i grupp, har ett stort tekniskt intresse och är van att ta ansvar. Du drivs av att lösa problem och att ständigt utvecklas.
Om oss
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Arbetstider: Kontorstider
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996