OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för teknik och vill ha ett otroligt stimulerande och roligt förstajobb efter studierna?
Då ska du fortsätta att läsa här.
Tjänsten
Vår kund har idag en pool med studenter som supporterar tekniker runt om i Sverige. Det sker mycket kontakt med både
entreprenörer och andra på företaget. Därför kommer du som är social och serviceminded att passa in som handen i handsken här.
Företaget är också inne i en väldigt spännande fas och visar du framfötterna här finns goda chanser till fortsatt jobb efter avklarade
studier.
Vad får du?
Varierande arbetsuppgifter samt utbildningar som gör att du har goda chanser att utvecklas i din roll.
Givetvis också en chans att få jobba det du verkligen brinner för.
Arbetsuppgifter
Svara på inkommande samtal via telefon och dator
Hjälpa entreprenörer som arbetar i fibernätet runtom i Sverige med supportärenden
Bistå tekniker med information och säkerställa kvalité i stödsystem
Dokumentera de ärenden du tar emot och uppdatera register
Genomgå omfattande utbildning i början av din anställning och löpande för att utvecklas i din roll och kunna ta hand om
komplexa ärenden.
Vi söker dig som
Studerat en tekniskt inriktad utbildning vid universitet eller högskola.
Har arbetat med dator och telefon tidigare och därigenom införskaffat dig god dator- och systemvana.
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av teknisk support i någon form alternativt har arbetat i en teknisk roll där du supporterar
kollegor, kund eller entreprenör. Har du dessutom erfarenhet från telekombranschen är även det meriterande. Men framför allt - vi
vill att du brinner för det tekniska!
Som person är du:
Serviceinriktad
Noggrann
Självgående
Övrig information
Start: Så fort rätt kandidat finns.