OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vem är vi på Aplus?
Aplus är en snabbväxande tjänstekoncern med med verksamhet i flera olika branscher. Här ingår välkända Studybuddy (https://studybuddy.se/), My Academy (https://myacademy.se/), Hello Clean (https://helloclean.se/) och Hey Kiddo! (https://www.heykiddo.se/)
De senaste fem åren har vi fördubblat omsättningen och koncernen är nu på väg in i flera nya verksamhetsområden.
Vi är sedan länge störst i Sverige på läxhjälp med över 2000 anställda läxhjälpare. I augusti 2020 startade vi Hey Kiddo och adderade därigenom barnpassning i vår tjänsteportfölj. På bara ett år har vi blivit topp tre i branschen med ca 500 anställda nannies.
Så sent som i November 2021 startade vi Hello Clean där vi ska damma av (den i vårt tycke ganska trötta) städbranschen!
Som du förstår händer det mycket i vår företagsgrupp och vi behöver fler stjärnor till vårt huvudkontor på Kungsholmen!
Det viktigaste för oss är inte din bakgrund, utan dit driv och din inställning. För rätt person finns fantastiska möjligheter att växa med oss!
Vad får du som anställd på Aplus?
- Konkurrenskraftig lön
- Världens bästa kollegor (alltså på riktigt väldens bästa)- De flesta är mellan 20 och 30 år och gillar att ha kul tillsammans
- 30 dagars semester
- Utvecklingsmöjligheter i hela koncernen
- Tjänstepension
- 5000 kr friskvårdsbidrag
- Kul aktiviteter! - Gemensamma resor varje år - senast i Lissabon
- Gemensamma frukostar varje vecka
- Yoga på kontoret varje vecka
- Jogging och annan gemensam träning
- AW, pingis och annat kul
Rollen som Client Manager
Client Manager är vår absolut viktigaste roll och vi har för närvarande 12 Client Managers i koncernen. Som Client Manager vägleder du kunder som hört av sig till oss och vill ha hjälp genom ett första säljsamtal. Det är sedan du som utför själva matchningen - alltså hittar rätt person (nanny/ studybuddy/ städare beroende på vilket av våra koncernföretag du jobbar för). Du kommer även jobba med rekrytering, kundtjänst, mm. Rollen är mycket bred och dagarna ser alltid olika ut.
Du kommunicerar ständigt med både kunder och anställda genom sms, email och telefon. Arbetet sker både i samarbete med dina kollegor och individuellt. Varje dag stöter man på problem och utmaningar, så det är viktigt att man är en snabbtänkt problemlösare och en god kommunikatör.
Du kommer utbildas i både sälj, matchning, rekrytering, fakturahantering och kundtjänst och sen väljer du själv vilket område du vill fördjupa dig i.
Hur funkar det att vara en del av en koncern?
Inom Aplus finns flera olika bolag, men vi sitter alla tillsammans i samma kontor och alla är anställda i koncernmamman Aplus. Se det som ett bolag, med flera olika varumärken/team.
Som Client Manager kommer du tillhöra ett av våra fyra team:
- Studybuddy (Läxhjälp)
- My Academy (Läxhjälp)
- Hey Kiddo (Barnpassning)
- Hello Clean (Städning)
Många av oss på kontoret har jobbet i flera av dessa team, men du kommer primärt jobba i ett av dem. Vi har roller uppe i respektive bolag, men enklast är att du söker direkt till Aplus, så kan vi avgöra vart du passar bäst givet vårat behov och dina egenskaper!
Vem söker vi?
Vi söker dig som är nyexad personalvetare/ekonom/annan relevant utbildning eller som har jobbat ett par år och vill testa något nytt. Det viktigaste är inte din bakgrund utan att du är driven, peppad och vill lära dig. Vi söker dig som är van vid att prestera på topp. Kanske syns det genom att du har fått grymma betyg, eller genom att du varit framgångsrik i en sport. Vi satsar mycket på vår personal, så vi vill ha medarbetare som uppskattar det och som ser jobbet som något mer än bara ett jobb. Vi vill ha engagerade medarbetare som brinner för sitt arbete och för sina kollegor. Hör av dig om du har vad som krävs!