OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Under våren är det högsäsong för bolagsstämmor. För många av våra kunder innebär detta ett ökat behov av konsulter i arbetet med att organisera och administrera stämmorna. Därför söker vi nu ett flertal konsulter som under denna period kommer att ansvara för kontakten med utvalda bolag och hjälpa till med administration och kring detta. Du kommer att ta emot anmälningar från aktieägare och registrera innehav, ha kontakt med företrädare, hantera fullmakter och skicka ut inträdeskort. När stämman äger rum kommer du att vara plats och finnas tillgänglig för bolaget och deras aktieägare vid frågor och funderingar, detta år med tanke på COVID-19 kommer antalet fysiska stämmor att minska och flertalet kommer att ske digitalt. Du kommer även att hantera administration som följer efter en bolagsstämma.
Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har en utbildning inom juridik eller ekonomi från universitet eller högskola. Då arbetsuppgifterna innefattar hantering av fullmakter och avtalsformalia ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet från liknande administration. Du har ett stort intresse för finansbranschen och håller dig uppdaterad på marknaden och bolagshändelser.
Kombinerat med de administrativa uppgifterna innefattar rollen även mycket kontakt med interna och externa parter vilket ställer krav på din känsla för service och din kommunikativa förmåga.
Som person är du flexibel och du trivs i en roll där såväl arbetsuppgifter som arbetstempo kan variera från dag till dag. Du har inga problem att sätta dig i flera olika arbetsuppgifter och du har ett lösningsorienterat sätt.
Om företaget
Kunden är ett finansiellt bolag inom värdepappershantering med kontor i Stockholm.
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.
Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Shahrokh Afyouni, shahrokh.afyouni@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!