Nyexaminerad ekonomiassistent till Infobric i Jönköping

Arbetsbeskrivning

Vi söker en serviceinriktad och driven ekonomiassistent som vill utvecklas i ett spännande företag!

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent på Infobric kommer du arbeta inom kund- och leverantörsreskontra. Allt från att scanna in fakturor, inbetalningar, påminnelsehantering till kundsupport och service. I rollen som ekonomiassistent kommer du att vara en viktig del genom hela processen, du bidrar till förbättringsarbete för rutiner och struktur samt har god och regelbunden kommunikation med interna och externa intressenter.

Om företaget

Infobric är ett tillväxtbolag som ständigt expanderar inom sitt verksamhetsområde. Infobric levererar hård-och mjukvara och är verksamma inom byggbranschen för att bidra till säkra och trygga arbetsplatser. Företaget växer ständigt och utvecklar sin organisation för att kunna möta morgondagens behov. Kontoret är centralt beläget i Jönköping och du kommer ingå i en arbetsgrupp med cirka 5 kollegor.

Din profil

Skallkrav:
- Lägst eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Flytande engelska i tal och skrift
- Flytande svenska i tal och skrift
- Erfarenhet av likande arbetsuppgifter, praktik alternativt sommarjobb

Meriterande:
- Goda kunskaper i Excel
- Erfarenhet av att arbeta i affärssystem

Vi söker dig som är en serviceinriktad och driven person och som alltid vill verka för kundernas bästa. Du är flexibel och kan hantera många uppdrag samtidigt. Som person är du noggrann och har alltid en positiv grundinställning samt hög social kompetens. Du förstår värdet av att vårda kundrelationer och trivs med nära kundkontakter . Arbetsuppgifterna är väldigt varierande och det krävs därför att du är lyhörd, driven och trivs med högt tempo. Du ska vara självgående men samtidigt förstå värdet av samarbete och teamkänsla.


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Start: 1/8 - 2016
Omfattning: Heltid, 6 månader med goda möjligheter till förlängning
Placering: Jönköping
Lön: Enligt överenskommelse
Urval sker löpnade och tjänsten kommer tillsättas innan sista ansökningsdaglöpt ut.
Välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Lindgren

Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård

Linn Hansson

Ineta Broxe

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson

Caroline Stjerna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden i Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 23 juni 2016

Besöksadress

Borgmästargränd 1D, Jönköping
None

Postadress

Borgmästargränd 1D
Jönköping, 55320

Liknande jobb


20 december 2024