OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som operativ inköpare kommer du arbeta med offerthantering, förhandling av mindre omfattande avtal samt beställning och koordinering av inköp mot leverantörer. Vidare kommer du även kommer vara med och ansvara för att interna och externa servicekunder får sitt material i rätt tid, till rätt totalkostnad och till rätt kvalité. Detta betyder ett dagligt arbete med många kontakter och ett nära samarbete med personer både innanför och utanför företaget. Tjänsten är däremot en supporterande roll i ett existerande inköpsteam om 18 anställda. Vilket innebär att dina primära arbetsuppgifter främst kommer kretsa kring att avlasta och stötta dina kollegor i det dagliga inköpsarbetet, perfekt för dig som är hungrig på att lära dig mer eller ta dina första steg i rollen som inköpare! Självklart kommer du även få möjligheten att vara med och forma verksamhetens väg framåt, genom att hjälpa till med processutveckling vid identifierade avvikelser.
I din roll som operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Administration kring beställningar, ordererkännanden, fakturering och leveransbevakning
- Leverantörsförhandlingar (inkl koordinering med ansvarig för avtalen)
- Genomförande av RFQ analyser
- Proaktiv uppföljning och rapport av leverantörers leveransförmåga (inkl avvikelsehantering)
- Stödja och samarbeta med såväl taktiska som strategiska inköpare gällande leverantörsutveckling
Tjänsten som operativ inköpare är ett konsultuppdrag på heltid fram till 21/12, med start omgående alternativt enligt överenskommelse. Vidare är tjänsten en hybridtjänst baserad i Finspång.
Om dig
Vi söker en operativ inköpare med ett stort driv, engagemang och en omatchad känsla för service! Sannolikt har du en bakgrund inom logistik och "supply chain", kanske har du även arbetat med inköp något år? Eller så kanske du helt enkelt har utbildat dig internt kring inköp under din tid inom logistik? Vad som däremot är säkert, är att du brinner för service och problemlösning, kundfokus är ditt mantra. Vidare är möjligheten att få samarbeta mellan avdelningar och funktionsgränser något som motiverar och sporrar dig, att vara spindeln i nätet är en livsstil för dig. Det säger nästan sig själv att du även är strukturerad.
Viktigt för tjänsten är:
- Gymnasial kompetens
- Relevant eftergymnasial utbildning (ex Kvalificerat inköp eller likvärdigt), alternativt dokumenterad erfarenhet som inköpare.
- Flytande i tal och skrift (både engelska och svenska)
- Erfarenhet inom Office 365
Meriterande:
- Erfarenhet av SAP
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Bolaget
Organisationen är ett ledande globalt företag inom teknik, och erbjuder kvalitet, innovation och teknikkompetens i framkant. Organisationen omsätter globalt cirka 75 miljarder euro, i Sverige ungefär 1,4 miljarder Euro.
Vid driftenheten i Finspång och Trollhättan, arbetar idag omkring 2000 anställda och verksamheten omsätter strax över 5 miljarder Euro. Kärnan i verksamheten är utveckling, konstruktion och produktion samt försäljning av gas och ångturbiner.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Robin Hermansson via Adecco 010-1737300
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Nyexaminerad inköpare till internatiellt bolag. Operativ inköpare till internationellt bolag, Inköpare för uppdrag på global industrijätte, buying professional, logistik, supply chain, inköp, commodity, commodity manager, kvalificerat inköp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147