OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett uppdrag hos en av en av våra kunder i Stockholm söker vi nu en nyexaminerad systemingenjör som kommer att tillhandahålla teknisk mjukvara / applikationsstöd för företagets kunder och partners via telefon, chatt och tickets. Detta inkluderar felsökning och utföra ändringar av befintliga lösningar.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Företagets primära kundkontaktpersoner är systemadministratörer och tekniska resurser. En typisk dag består av att hantera ändringar, frågor och incidenter via telefon, chatt och tickets enligt företagets servicenivåavtal (SLA).
Ditt ansvar
- Lösa tickets i företagets biljettsystem
- Vara rådgivare för företagets produkter
- Delta i systemutbildning
- Stödja och hjälpa till med att utveckla andra i teamet
- Hålla dig uppdaterad och ha teknisk kunskap om företaget och deras produkter
- Prioritera och svara på förfrågningar från kunder (telefon, e-post, chatt)
- Följa företagets kvalitets- och säkerhetssystem
Din profil och kvalifikationen
Du har en högskole-/universitetsutbildning inom IT.
Meriterande
- Behärskar Microsoft AD och Exchange
- Erfarenhet av ticketing systems
- Erfarenhet av teknisk support
- Bra skriftliga och muntliga kommunikationsförmågor
- Erfarenhet av att konfigurera, övervaka och felsöka system
- Bevisad historia av att ha ett systematiskt, strukturerat och processorienterat sätt att arbeta
Vad vi erbjuder
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor, får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi erbjuder nämligen alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom många olika områden. Vi tycker att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett i vilken fas i karriären de befinner sig. Därför erbjuder vi alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Biverman på tfn: 0734-159380 eller caroline.biverman@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229